جهان در ۳۰ سال بعد




 

تمدن بشری در طی ۱۲ هزار سال تاریخ مستند خود، دارای فراز و نشیب های زیادی بوده است ولی وقتی به صورت کلان به آن نگاه کنیم همواره رو به توسعه بوده است و نتیجه این رشد هم هم اکنون در سال ۲۰۱۹ برای ما مشهود است. در مطلبی درباره تاثیر غذا و نوشیدنی ها بر تمدن بشر و در یادداشتی دیگر هم به نقاط شاخصی که باعث جهش در تمدن بشر گردید، توضیح دادم و در مطلب زیر هم درباره سال ۲۰۵۰ (ما احتمالا هنوز زنده هستیم) صحبت شده است. این یادداشت برای ارائه در یک سمینار و به صورت تصویری تهیه شده است ولی تا جای ممکن سعی کردم که گویا باشد.

به واقع عوامل موثر بر جهان سی سال آینده بسیار پیچیده است. اگر به دنبال یک نسخه و پیش بینی دقیق هستید این یادداشت تصویری مناسب شما نیست ولی اگر می خواهید که بیشتر بدانید، با خودتان صادق باشید و تفکر کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

در بخش اول با نگاهی به آمار و بررسی دو شاخص درآمد نسبت به امید به زندگی در ۲۲۰ سال گذشته جهش کیفیت زندگی انسان را می بینیم.

در بخش دوم گذشته را می کاویم که با چه عواملی به این پیشرفت رسیدیم. ما از انسان خوراک جو به انسانی تبدیل شدیم که به دنبال تسخیر فضا و نامیرایی است.

در بخش سوم برخی از حقایق در مورد آینده را توضیح داده ام. در قرن بیست و یکم تعداد افرادی که از خودکشی فوت کرده اند بیش از کسانی است که از تروریست و جنگ مرده اند و این نشان از اتفاقاتی جدید در زمین دارد.

در بخش چهارم دو گرایش برای آینده شرح داده شده است. آیا ما باید برای مشکلات زمین به دنبال تکنولوژی باشیم و یا به دنبال رجوع ساده زیستی ؟

در بخش پنجم راه حل واقعی را بررسی می کنیم و اینکه وظیفه هر کدام از ما چیست ؟ چه بیاموزیم و به چه حوزه‌هایی بیشتر توجه داشته باشیم ؟

و در بخش پایانی به منابعی اشاره می‌کنم که یادداشت از آن استخراج شده است. توجه داشته باشید من به عنوان یک علاقه‌مند و نه یک متخصص،  نظرات خودم را عنوان می‌کنم و آماده شنیدن نقد و نظر دوستان هستم.

 




یک مروج کارآفرینی و مدرس و مربی کوهنوردی است و قبل از آنکه کارشناسی ارشد بازاریابی خود را بگیرد، ۱۲ سال تجربه, از کارمندی تا تاسیس استارتاپ و تجارت خارجی و کار در صنعت ساختمان را دارد. هم اکنون علاوه بر همکاری در اصفهان پلاس در استارتاپ eventcenter.ir مشغول به کار است. برگزاری تداکس نقش جهان و مربی گری و برگزاری چندین رویداد کارآفرینی از فعالیت های او دراین حوزه می باشد.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *