CTA چیست؟

CTA مخفف کلمه Call To Action می باشد و معنای تقریبی آن معادل با “دکمه فراخوان” یا “اقدام به عمل” است. استفاده درست و به جا از این دکمه مستلزم دانش دیجیتال مارکتینگ است که می تواند بازدهی کسب و کار شما را افزایش دهد. هدف از به کارگیری CTA این است که پس از ورود کاربر به سمت کسب و کار شما، او اقدام مشخصی را انجام دهد که موجب پاسخ فوری و درنهایت ایجاد ارتباط و بازگشت مجدد به سمت کسب و کار شما شود. پس CTA را می توان یک دستورالعمل جهت جهت ترغیب و سوق دادن کاربر به سمت هدفی مشخص تعریف کرد. طراحی و به کارگیری درست و اصولی این دکمه با هدف بیشترین نرخ کلیک روی دکمه CTA و تکمیل فرایندی از پیش تعیین شده است. در اینجا چند اقدام مختلف وجود دارد که میتوانید مخاطبان را با استفاده از دکمه CTA برای انجام آن دعوت کنید:

  • ثبت نام(Sign up)
  • اشتراک(Subscribe)
  • بیشتر بدانید/مطالعه بیشتر (learn more)
  • دنبال کردن(follow)
  • اضافه کردن به سبد خرید(add to cart)
  • دانلود کنید/ دانلود (download)
  • امتحان کنید/ یکبار امتحان کنید/ رایگان امتحان کنید (try for free)
  • شروع کنید/ همین حالا شروع کنید (get started)
  • به ما بپیوندید/ عضویت (join us)

cta

طراحی و نحوه استفاده از دکمه CTA به نظر راحت است اما باید یک استراتژی در چارچوب CTA های خود طراحی کنید زیرا کوچکترین تغییر می تواند بر نحوه تعامل آن تاثیر بگذارد. چند مورد که هنگام طراحی و استفاده از دکمه CTA باید به آن توجه کرد را دراین قسمت توضیح می دهیم:

  • رنگ: انتخاب رنگ برای دکمه CTA یکی از چالش برانگیز ترین موارد طراحی آن است. این موضوع به شدت به محتوا و طراحی سایر بخش ها وابسته است. اما باید رنگی انتخاب شود که از رنگ دیگر عناصر متمایز باشد و درعین حال جذاب و گیرا باشد. کنتراست بین CTA و رنگ اصلی سایت بهتر است واضح باشد. رنگ های متضاد یکدیگر را تقویت می کنند، و زمانیکه با هم ترکیب شوند هماهنگی لازم را ایجاد می کنند. برای پیدا کردن رنگ های متضاد می توانید از چرخ های رنگی استفاده کنید.
  • متن: طراحی متن صحیح در CTA بسیار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. آنچه در این دکمه می نویسید ممکن است باعث ایجاد یا قطع تعامل کاربر در صفحه فرود یا سایر اسناد شود. از نوشتن جملات تبلیغاتی، شعارهای جذاب و مسحورکننده نیز غافل نشوید. دانش درباره متن معمولا با مطالعه نمونه های مشابه و تمرین به دست می آید. لازم به ذکر است که بهره گیری از برخی قوانین میتواند در تولید متن CTA به ما کمک کند. از جمله این قوانین ایجاد محدودیت و فوریت برای دریافت خدمات، صحبت مستقیم با مخاطب و استفاده از دیالوگ های شخصی، استفاده از سبک هرم در نگارش و اینکه با کلیک بر دکمه CTA قرار است که چه اتفاقی بیفتد می باشد.
  • محل قرارگیری: این مرحله کی از مراحل کلیدی است. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چند دکمه CTA نیاز دارید و در کجاها باید قرار بگیرند. دکمه CTA باید در محلی قرار گیرد که به خوبی دیده شود و درآن مرحله مشتری قادر به تصمیم گیری باشد. اگر از چندین دکمه CTA استفاده می کنید به این نکات توجه داشته باشید که دکمه ها در رقابت باهم نباشند، کنار یکدیگر نباشند و موجب گیج شدن کاربر برای انتخاب نشوند. برای انتخاب محل قرار گیری دکمه CTA باید به اصول رابط کاربری در طراحی توجه شود.
  • اندازه: اندازه دکمه CTA باید به گونه ای باشد که به خوبی دیده شود. در برخی از نظرسنجی ها اعالام شده است که اندازه این دکمه بهتر است حدود ۲۰ درصد بزرگتر از لوگو باشد. از طرفی اندازه دکمه CTA باید هماهنگ با سایر قسمتهای آن بخش باشد.

نوشته CTA چیست؟ اولین بار در اصفهان پلاس پدیدار شد.

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

۵ استراتژی برای یادداشت‌برداری بهتر در محل کار

آیا تا‌به‌حال شده‌است که بخواهید یک ایده‌ی عالی که در ذهن داشتید را بخاطر بیاورید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *