پذیرش سه مقاله شرکت دانش‌بنیان قمی در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای


ایسنا/قم مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان فرافن پژوهان فاتح گفت: بر اساس تجهیزات آزمون سنجش دستگاه‌های ایکس ری ساخته شده، سه مقاله به کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ ارسال کردیم.

علیرضا هما مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان فرافن پژوهان فاتح در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شرکت فاتح در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و از همان ابتدا به تولید تجهیزات تصویربرداری ایکس ری که در زمینه‌های مختلف امنیتی، پزشکی، صنعتی کاربرد دارد، پرداختیم.

وی با اشاره به ساخت ابزارهای آزمون سنجش دستگاه‌های تصویربرداری اظهار کرد: با ادامه روند فعالیت‌ها و براساس قراردادهایی که با ستاد مبارزه‌ با قاچاق کالا و ارز و گمرک منعقد کردیم، ابزارهای آزمون سنجش تصویر دستگاه های ایکس ری کانتینری تولید شد.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان فاتح با اشاره به برگزاری سی امین دوره کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، یادآور شد: این کنفرانس امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی توسط انجمن علوم و فنون هسته‌ای برگزار خواهد شد.

هما ادامه داد: بر اساس تجهیزات آزمون سنجش دستگاه‌های ایکس ری ساخته شده، سه مقاله به کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه پایه این مقالات ابزارهای آزمون سنجش دستگاه‌های ایکس ری کانتینری است، اضافه کرد: ساخت ابزار آزمون، تولید ابزارهای پردازش تصویری به صورت نرم افزاری و شبیه‌سازی هسته‌ای این ابزار آزمون محور مقالاتی است که به کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ارائه و مورد پذیرش قرار گرفته است.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان فاتح، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر معاونت علمی ریاست جمهوری توان مضاعفی در راستای ارائه تسهیلات و شناساندن شرکت‌های دانش بنیان داشته است و لذا رشد قابل‌ قبولی در شرکت‌های دانش بنیان شاهد هستیم.

هما در پایان بیان کرد: رویکرد برخی ارگان‌ها نسبت به شرکت‌های دانش بنیان و تولیدات داخلی یا نگاه سهل‌گیرانه است و یا رویکرد بسیار سختگیرانه‌ای دارند اما با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

راه‌اندازی نخستین مدرسه و شبکه اجتماعی فریلنسری ایران

راه‌اندازی نخستین مدرسه و شبکه اجتماعی فریلنسری ایران – دیده بان علم ایران

کد خبر:۵۲۰۹۴ شنبه، ۲۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۶ با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *