از میان تمام کتابهایی که درباره خلق مدل کسب و کار نوشته شدهاند، کمتر کتابی به اندازه کتاب Business Model Generation نوشته استروالدر به شهرت جهانی رسیده است.
او در این کتاب ابزاری به نام Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار را مطرح کرده و به کارآفرینان و تحلیلگران کسب و کار پیشنهاد میکند به کمک این ابزار، بخشهای مختلف مدل کسب و کار و ارتباط آنها با یکدیگر را به شیوهای ساده و کاربردی، ترسیم و بررسی کنند.
در کتاب خلق مدل کسب و کار، با ۹ بخش اصلی در هر کسب و کار آشنا میشویم.
پس از آشنایی با مراحل کارآفرینی نوبت میرسد به انجام بنیادیترین سیستمی که هر کسبوکاری در خود دارد یعنی مدل کسبوکار. در واقع مدل کسبوکار، منطق شرکت را در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش توصیف میکند. باور الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور نویسندگان کتاب خلق مدل کسب و کار این است که میتوان این مدل را با ۹ جزء سازنده اساسی که منطق چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان میدهند، به بهترین شکل ممکن تشریح نمود.
در این کتاب به پنج الگوی مدل کسبوکار پرداخته شده است: مدلهای کسبوکار تفکیکی، دنبالهدار، پلتفرمهای چندوجهی، رایگان و باز که هر یک الهام بخش پویایی حرکت شما خواهند بود.
زبان فارسی نوزدهمین زبانی بود که به همت غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی و بهامین توفیقی پذیرای این کتاب ارزشمند شد.
ترجمه کتاب Business Model Generation
کتاب خلق مدل کسب و کار توسط انتشارات آریاناقلم به زبان فارسی ترجمه شده است و خوشبختانه تا حد امکان تلاش شده جدای از کیفیت محتوا، فرم ظاهری آن هم تا حد امکان شبیه کتاب اصلی طراحی و تولید شود.
وزن | ۷۱۰ g |
---|---|
سطح | عمومی |
ناشر | انتشارات آریاناقلم |
نویسنده | Alexander Osterwader, Yves Pigneur |
مترجم | بابک وطن دوست, بهامین توفیقی, حسام الدین ساروقی, غلامرضا توکلی |
سال انتشار | ۱۳۹۱ |
نوبت چاپ | هفتم |
سال چاپ | ۱۳۹۷ |
تعداد صفحه | ۲۸۵ |
نوع جلد | شومیز |
قطع کتاب | بیاض |
شابک | ۹۷۸-۶۰۰-۶۲۲۷-۴۰-۵ |
منبع اصفهان پلاس