معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار

از میان تمام کتابهایی که درباره خلق مدل کسب و کار نوشته شده‌اند، کمتر کتابی به اندازه کتاب Business Model Generation نوشته استروالدر به شهرت جهانی رسیده است.

او در این کتاب ابزاری به نام Business Model Canvas یا بوم مدل کسب و کار را مطرح کرده و به کارآفرینان و تحلیل‌گران کسب و کار پیشنهاد می‌کند به کمک این ابزار، بخش‌های مختلف مدل کسب و کار و ارتباط آنها با یکدیگر را به شیوه‌ای ساده‌ و کاربردی، ترسیم و بررسی کنند.

در کتاب خلق مدل کسب و کار، با ۹ بخش اصلی در هر کسب و کار آشنا می‌شویم.

پس از آشنایی با مراحل کارآفرینی نوبت می‌رسد به انجام بنیادی‌ترین سیستمی که هر کسب‌و‌کاری در خود دارد یعنی مدل کسب‌و‌کار. در واقع مدل کسب‌و‌کار، منطق شرکت را در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش توصیف می‌کند. باور الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور نویسندگان کتاب خلق مدل کسب و کار این است که می‌توان این مدل را با ۹ جزء سازنده اساسی که منطق چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان می‌دهند، به بهترین شکل ممکن تشریح نمود.

در این کتاب به پنج الگوی مدل کسب‌و‌کار پرداخته شده است: مدل‌های کسب‌و‌کار تفکیکی، دنباله‌دار، پلتفرم‌های چندوجهی، رایگان و باز که هر یک الهام بخش پویایی حرکت شما خواهند بود.
زبان فارسی نوزدهمین زبانی بود که به همت غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی و بهامین توفیقی پذیرای این کتاب ارزشمند شد.

ترجمه کتاب Business Model Generation

کتاب خلق مدل کسب و کار توسط انتشارات آریاناقلم به زبان فارسی ترجمه شده است و خوشبختانه تا حد امکان تلاش شده جدای از کیفیت محتوا، فرم ظاهری آن هم تا حد امکان شبیه کتاب اصلی طراحی و تولید شود.

وزن۷۱۰ g
سطحعمومی
ناشرانتشارات آریاناقلم
نویسندهAlexander Osterwader, Yves Pigneur
مترجمبابک وطن دوست, بهامین توفیقی, حسام الدین ساروقی, غلامرضا توکلی
سال انتشار۱۳۹۱
نوبت چاپهفتم
سال چاپ۱۳۹۷
تعداد صفحه۲۸۵
نوع جلدشومیز
قطع کتاببیاض
شابک۹۷۸-۶۰۰-۶۲۲۷-۴۰-۵
عرفان رحیمی

کار خود را با دنیای برنامه نویسی تحت وب آغاز کردم ولی به دلیل علاقه زیاد به سئو و دنیای دیجیتال مارکتینگ ، رفته رفته جذب این فضا شدم و روز به روز در حال افزایش دانش و مهارت های فنی خود در زمینه هستم . شبکه آموزشی یادینو را با هدف کمک به رشد کسب و کارهای نوپا راه اندازی نموده ام . تحصیلات آکادمیک بنده کارشناسی نرم افزار کامپیوتر است.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *