برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تبدیل دانش‌بنیان‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور – دیده بان علم ایران



کد خبر:۵۱۹۷۳
یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۱


برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تبدیل دانش‌بنیان‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در جریان بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: شرکت های دانش بنیان علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد، زمینه جهش تولید و تأمین نیازهای کشور در حوزه‌هایی مهمی مانند صنایع نفت و گاز را فراهم کرده‌اند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از پنج شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و دستاوردهای این شرکت‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان الکترونیک افزار آزما که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر نقش اثرگذار در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید شش میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان همراه پوشش نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴)  باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

خیاطیان در پایان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که به زودی اعلام خواهد شد.

علوی، مدیرعامل شهرک صنعتی هشتگرد هم در این دیدار، درخصوص وضعیت واحدهای صنعتی فعال در این مجموعه گفت: مساحت این شهرک بالغ بر ۲۵۰ هکتار است که ۱۸۰ هکتار مساحت آن، زمین صنعتی است. ۹۰ درصد واحدهای شهرک صنعتی هشتگرد فعال هستند که زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.


به گفته علوی، ۳۰۰ شرکت و واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد فعالیت دارند که از این تعداد، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان هستند.

بخش دیگر این برنامه، بازدید و گفت‌وگوی رودررو، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد بود. در جریان این برنامه، از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که به همت شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، بازدید شد. ظرفیت این تصفیه‌خانه دو هزار متر مکعب است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین از شرکت بهینه وزین (مهگل) با محصول دانش‌بنیان مارگارین با ویژگی کاهنده کلسترول و تری‌گلیسیرید خون همچنین تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، شرکت همراه پوشش با محصول دانش‌بنیان طراحی سیستم کنترل مهار شن در چاه‌های نفت و گاز، شرکت الکترونیک افزار آزما با محصول دانش‌بنیان کنتورهای دیجیتال، شرکت توسعه و تولید شیرهای صنعتی رستا گروه با محصول دانش‌بنیان دستگاه کنترل‌کننده موقعیت شیر کنترلی، شرکت سیلندرسازی تهران با محصول دانش‌بنیان تجهیزات درون چاهی بازدید کرد.

خیاطیان در گفت‌وگو با مدیران عامل و مسئولان این شرکت‌های دانش‌بنیان، دستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها را صادر کرد.

شهرک صنعتی هشتگرد با وسعتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار، در فاصله‌ ۹۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام


«مرکز ملی پیشران طراحی تراشه» راه‌اندازی می‌شود


اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها


حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین


حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

بومی‌سازی تکنیک ‌تعویض‌ دریچه قلبی به روش آنژیوپلاستی در خوزستان

ایسنا/خوزستان تکنیک پیشرفته تعویض دریچه قلبی به روش آنژیوپلاستی در خوزستان و توسط تیم تمام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *