معرفی کتاب رشد ناب (اش موریا)

برای ساخت یک کسب‌وکار مقیاس‌پذیر و موفق باید بدانید که چه چیزی و چگونه باید سنجیده شود.

اولین و مهم‌ترین سهام‌دار کسب‌وکار خود شما و محدودترین سرمایه‌ شما، زمان است. هر دقیقه‌ای که روی یک کسب‌وکار در حال شکست صرف شود، به هدر رفته‌است. بنابراین موضوع حیاتی این است که با حداکثر سرعت و دقت بتوان تشخیص‌داد که چه کسب‌وکاری ارزش تلاش را دارد.

معمولاً استارتاپ‌های تازه‌کار از دو سنجه برای اندازه‌گیری پیشرفت استفاده می‌کنند؛ سنجه اول این که چقدر محصولشان کامل می‌شود و سنجه دوم این که چقدر از آن درآمد کسب می‌کنند. اما این سنجه‌ها جایگزین‌های غیرقابل اعتمادی برای پیشرفت هستند که ممکن است شما را به مسیر اشتباهی سوق دهند و در نتیجه باعث شوند محصولی بسازید که هیچ کس نمی‌خواهد. همان‌طور که در کتاب اجرای ناب اشاره شد؛ «زندگی کوتاه‌تر از آن است که محصولی تولید کنیم که کسی نمی‌خواهد.»

این کتاب سه بخش دارد و گام‌های لازم برای پیاده‌سازی این چارچوب را به‌ترتیب توضیح می‌دهد؛

بخش ۱: تعریف رشد

در بخش ۱ کتاب رشد ناب نشان داده‌شده‌است که کشش، سنجه‌ جهانی رشد است. این بخش با تعریف کشش شروع شده و نشان می‌دهد که چگونه اهداف مبهم یک مدل کسب‌وکار را می‌توان به سنجه‌ای ملموس‌تر تبدیل کرد. در ادامه می‌آموزید که چگونه می‌توان این هدف تخمینی را با استفاده از مدل کشش به قدم‌هایی قابل اجرا تجزیه کرد.

بخش ۲: اولویت‌بندی هدر رفت

بخش ۲ به شما نشان می‌دهد که چگونه مدل کسب‌وکار خود را محک زده و از نظریه‌ محدودیت‌ها برای اولویت‌بندی فرضیه‌ها یا محدودیت‌های مدل کسب‌وکار خود استفاده کنید. این بخش، معادل مرحله‌ مشاهده و جهت‌گیری در چهارچوب است.

بخش ۳: عبور از موانع

بخش ۳ به شما نشان می‌دهد که چگونه از رویکرد ناب در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده کنید و محدودیت‌های مدل کسب‌وکار را برطرف کنید. سپس می‌آموزید زمانی که یک محدودیت را شناسایی می‌کنید، یک راهبرد (یا طرح اعتبارسنجی) برای از بین بردن آن طراحی کنید.

عرفان رحیمی

کار خود را با دنیای برنامه نویسی تحت وب آغاز کردم ولی به دلیل علاقه زیاد به سئو و دنیای دیجیتال مارکتینگ ، رفته رفته جذب این فضا شدم و روز به روز در حال افزایش دانش و مهارت های فنی خود در زمینه هستم . شبکه آموزشی یادینو را با هدف کمک به رشد کسب و کارهای نوپا راه اندازی نموده ام . تحصیلات آکادمیک بنده کارشناسی نرم افزار کامپیوتر است.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *