۶ تکنیک ساده برای جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری

افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و بازدیدکننده؛ برای همه کسب و کارهای اینترنتی جذاب است، برای اینکار روش های متعددی وجود دارد. براساس پیشنهاد هرم هدف (The Goal Pyramid) که اولین بار توسط Matthew Michalewicz معرفی شده است، خرد کردن اهداف بزرگ (مثل افزایش ترافیک، افزایش نرخ تبدیل به مشتری، افزایش لیدها، افزایش فروش و …) به اهداف کوچکتر که دستیابی به آنها آسان تر است، نهایتاً منجر به رسیدن به هدف اصلی خواهد شد.

چنین رویکردی شاید خسته کننده به نظر برسد ولی در زبان فارسی ضرب المثل زیبایی داریم که میگوید “قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود”.

بهبود نرخ تبدیل به مشتری در سایت

در بسیاری از سایت های اینترنتی، هدف تنها کسب جایگاه در نتایج گوگل و بهبود وضعیت سئو است ولی این تنها شروع کار بازاریابی محتواست. حتی اگر رتبه اول نتایج گوگل باشیم میتوان با کمی تغییرات ساده در عنوان و توضیحات صفحات کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنیم.

بعد از جذب کاربر وظیفه دیگری خواهیم داشت که عبارت است از تبدیل کاربر به مشتری. اگر مشتری شدن را به خود کاربران واگذار کنید احتمالا نرخ تبدیل پایینی خواهید داشت. در این مقاله تلاش میکنیم ابتدا نرخ ورود کاربران به سایت را افزایش داده

تاثیر انتخاب عنوان مناسب بر افزایش نرخ کلیک

اولین چیزی که کاربران در سایت یا نتایج گوگل می بینند، عنوان نوشته، محصول یا صفحه است؛ بنابراین عنوانی که برای متن انتخاب می کنید، در شکل گیری ذهنیت اولیه کاربران بیشترین تاثیر را دارد. علاوه بر این، عنوان نقش مهمی در تشویق کاربران به کلیک بر روی لینک و درگیر کردن آنها با صفحه دارد. به دلیل اهمیت زیادی که عنوان نوشته دارد، این مقاله را با معرفی روش هایی برای جذاب تر کردن عنوان نوشته شروع می کنیم.

قبل از مطالعه ادامه مقاله پیشنهاد میکنیم با مفهوم CTR و تکنیک های افزایش CTR آشنا شوید.

۱٫ دقیقا به موضوع مقاله اشاره کنید

طبق آمارها، عناوینی که مستقیماً خواننده را مخاطب قرار می دهند، به طور واضح مزیتی را بیان می کنند یا آشکارا به مخاطب می گویند که چه چیزی در انتظار اوست، عملکرد بهتری دارند. مثلاً عنوان مقاله زیر، به طور واضح کاربر را مخاطب قرار داده است:

اشاره دقیق به موضوع مقاله در عنوان

۲٫ از صفات و افعال مثبت در عنوان استفاده کنید

یکی از بدترین کارها هنگام انتخاب عنوان برای نوشته، استفاده از افعال و صفت هایی است که حس منفی به کاربر منتقل میکنند. روش بهتر این است که کمی بیشتر زمان صرف کرده و به کمک صفت ها و افعال مناسب تر، به عنوان بهتری برسید. مثلاً عنوان “۱۰ روش برای بهتر شدن در رانندگی” جذابیت چندانی ندارد، نگارنده می توانست عنوان بهتری را مثلاً “چگونه در ۱۰ گام در رانندگی حرفه ای شویم؟” برای مقاله انتخاب کند.

یا به عنوان مثال ممکن است برای عنوان یک مقاله بنویسید “چطور بر ترس خود هنگام رانندگی غلبه کنیم؟” که بهتر است نوشته شود “۱۰ تکنیک ساده برای افزایش اعتماد به نفس در رانندگی”.

۳٫ از افعال متنوع استفاده کنید

در ادبیات فارسی بیشتر جمله ها را میتواند میتوان با افعال عمومی مثل بودن یا باشید و یا حتی است به پایان رسید در حالی که تقریبا برای هر حالت و حرکت یک فعل مجزا در دسترس ما هست. بهتر است هنگام انتخاب عنوان صفحه از افعالی استفاده کنیم که کاربر را تشویق به انجام کاری میکند.

افعالی مانند کشف کنید، یاد بگیرید، رشد دهید، بپرید، امتحان کنید و … موجب ایجاد هیجان در

۴٫ خواننده را مخاطب قرار دهید

در هر کجای عنوان و متن که امکانش وجود دارد، خواننده را مستقیماً با کلماتی مثل “شما” یا “برای شما” مخاطب قرار دهید. با همین کار ساده کاربر را بیش از پیش با موضوعی که با آن در ارتباط است درگیر خواهید کرد. حتی میتوانید بدون استفاده از ضمیرهای اشاره افعال خود را به گونه ای بنویسید که مستقیما کاربر را مخاطب قرار دهد.

در عنوان مقالات کاربر را مخاطب قرار دهید

۵٫ استفاده از عدد در عنوان مقاله

به کارگیری عدد در عنوان مقاله یکی از رایج ترین ترفندها برای جلب توجه کاربر است؛ تحقیقات آماری نشان داده که اضافه کردن عدد به عنوان نوشته نرخ کلیک را افزایش می دهد. علت واضح است چون کاربران عدد را به متن ترجیح می دهند! مثلاً به جای آنکه بنویسیم “چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟”، می توانیم بگوئیم: “۱۵ تکنیک ساده برای افزایش سرعت سایت.”

عنوان به کار رفته در همین مقاله یکی از نمونه های استفاده از عدد برای جلب توجه کاربران است.

۶٫ از کاربر سوال بپرسید

با این کار حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و او را تشویق می کنید تا سریعاً به جواب برسد. اگر سوال شما دقیقا به یک سوالی که کاربر همیشه از خود میپرسد اشاره داشته باشد نرخ کلیک شما به طرز چشم گیری افزایش خواهد یافت زیرا متوجه میشود که شما دقیقا نیاز او را شناسایی کرده و به آن پاسخ داده اید.

منبع:وبسیما


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *