کتاب صوتی استیو جابز، شیوه های نوین رهبری

خلاصه کتاب

استیو جابز کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. استعداد، علاقه و انرژی استیو منبع نوآوری‌های بی شماری بود که زندگی همه ما را بهبود و غنا بخشید. جهان به خاطر وجود استیو جابز به مراتب بهتر شد.

کتاب صوتی استیو جابز، شیوه های نوین رهبری، برشی است به زندگی و منش استیو جابز، شخصی که بدون شک پدیده‌ای بود که بسیاری وی و تفکر مدیریتی او را به عنوان چراغ راه پیش روی خود می‌‌ انگارند و سعی می‌کنند با الهام گرفتن از او مسیر کاری و زندگی خود را مشخص کنند. اما جایز خود شیوه فکری و مدیریتی‌اش را چگونه به دست آورده است؟

این کتاب گویا قرار است چه چیزی را پیش روی ما بگذارد؟ استیو جابز نقل می‌کند: جمله قدیمی از وین گرتزکی(بازیکن اسطوره‌ای هاکی روی یخ) هست که من دوستش دارم: موقع هاکی ترجیح می‌دهم ببینم توپ کجا خواهد رفت و بر اساس آن حرکت هایم را تنظیم می‌کنم، به جای آنکه کورکورانه دنبال توپ حرکت کنم. ما هیمشه در اپل سعی می‌کنیم این کار را بکنیم. اما جادوی افشا شده از جابز در این لوح فشرده تنها به این عبارات و نکته‌ها کوچک خلاصه نمی‌شود. جایز در این کتاب از چگونگی تاسیس اپل با همکاری استیو وازنیاک و تولید اولین رایانه شخصی‌شان با عنوان اپل ۱ و ۲ را شرح می‌دهد و در ادامه درباره چرایی جداییش از اپل در سال ۱۹۸۵ سخن می‌گوید.

چرایی تاسیس شرکت نکست کامپیوتر و ایجاد اولین مرورگر وب در جهان و در ادامه بازگشت دوباره جابز به اپل تا ماجرای ایجاد آی پد و فروشگاه آی تیونز و نیز خرید شرکت معروف پیکسار که انقلابی در تولید انیمیشن‌های کامپیوتری ایجاد کرد. اما این همه ماجرا نیست! چرا جابز دیوانه‌ها، سرکش‌ها و دردسرسازان و کسانی که دنیا را جور دیگری می‌بینند و ممکن است بعضی‌ها آن‌ها را دیوانه پندارند را نابغه‌ می‌پنداشت؟ چرا باور داشت دنیا را همان‌هایی تغییر می‌دهند که آن قدر دیوانه‌اند که فکر می‌کنند از پس این کار بر می‌آیند؟

اینها بخشی از موضوعاتی است که درباره آنها به همراه هزاران نکته ظریف دیگر از تفکر و شیوه مدیریت و داستان زندگی جابز بازگو کرده است.

نویسندهجی الیوت
مترجمامیر محمد قدس شریفی
راویمیکاییل شهرستانی
مدت۹ ساعت و ۱۰ دقیقه
حجم دانلود۳۰۴ مگابایت
تعداد فصل۱۷
ژانرمدیریت و موفقیت
ناشر صوتینوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۲
سال انتشار صوتی۱۳۹۲
زبانفارسی

منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *