چگونه طراحی محیط کار بر رفتار انسان تاثیرگذار است؟

Natalie Selssor از شرکت Wood Bagot اهمیت درک فیزیولوژی و رفتار انسانی را در ایجاد موفق فضای داخلی محیط کار، به تفصیل شرح داده می دهد.

البته طراحی و انسان شدیدا به هم مرتبط هستند. ابتدا یکی دیگری را ایجاد می کند اما گذشته از آن یکی دیگری را تعریف میکند. کمی شبیه یک آکواریوم که ماهی واقعا نیاز دارد که در یک آکواریوم باشد تا در یک جعبه شیشه ای متشکل از صخره و جلبک. آیا تقریبا همه فضاهای ساخته شده نیاز دارند که انسان درون آن باشد، از آنها استفاده کند تا آن را از یک سازه صرف به مکانی سودبخش و دوست داشتنی برای کار تبدیل کنند؟ واضح بنظر می رسد که لازم است بطور پیچیده، افراد، رفتار و فیزیولوژی را قبل از طراحی یک فضای کار مطالعه کنیم.

پس، طراحان تجاری این فاکتورها را چگونه عمیقا مورد بررسی قرار می دهند؟ با نگاهی به میانگین ها، حجم زیادی از میزهای خاکستری در محل کار کافی نیست. محل کاری که می خواهیم در آن تمرکز کنیم، همکاری کنیم و درباره همه چیزهائی که بعنوان یک انسان برای دستیابی به همه آنها نیازمند هستیم صحبت کنیم، بپردازیم.

اینها مشتمل بر تهیه و تدارک دیدن فضای کاری می شود که درباره آن بحث خواهیم کرد که در محیط اقتصادی، فضای کار به سهولت یک کاهش دهنده هزینه است. صاحبان ملک در جهان در جستجوی روشهای افزایش تراکم و استاندارد سازی هستند و این فاکتور، طرحهای فضا را طبق برنامه اجرا شده پیش می برد. یکنواختی و عدم تنوع این فضاها، افراد را به این سمت هدایت می کند که هویت و فردیت خود را برای ابراز عشق به محل کار خود با مواردی مثل Hello Kitty، با یک صندلی مورد علاقه یا حتی در برخی موارد این مورد را با ایجاد فضائی شبیه قفسه با شم و غریزه ای شبیه حیوانات خانگی در فضای کار بدست می آورند. اما هر سازمانی را عمیق تر کاوش کردیم و دریافتیم که موارد استراتژیک برای بحث وجود دارد تا نوآوری، خدمات مشتریان یا سرعت فروش را به جنبش درآورد.

تمامی اینها به کار گروهی و نیروی خلاقه نیاز دارد. با این تکنولوژی مداوم در حال تغییر عجین شده و یک موقعیت چالش برانگیز دریافتیم. اگر ما می توانیم هر جائی کار کنیم چرا یک دفتر کار عاری از احساسات را انتخاب کنیم؟ من صاحب ملکی که بتواند تجهیز کردن، تمیز کردن و خنک سازی فضای خالی از سکنه را تائید کند، ندیده ام.

آیا می توانیم هم کیک را بخوریم و هم در آن واحد آن را داشته باشیم؟ کسب و کار را رشد و گسترش دهیم و ارزش فضای کار را بیشتر کنیم؟ ما می خواهیم با درک افراد و رفتارها به آنها دلگرمی داده و آنها را تشویق کنیم، من معتقدم ما می توانیم. اگر شما در این مسیر متمرکز شده اید، روند طراحی یک فضای کار برای دستیابی به نتیجه به همان اندازه حیاتی است. ما قبلا این جمله را شنیده ایم ” یک خلاصه واقعی و صحیح از طرح آماده کن.” به این معنی که افراد را در مسیری ویژه و دقیق بکارگیر.

با طراحی فراتر از شیوه های روانشناختی که نوعا بیشتر برای زمینه های درمانی و سلامتی اختصاص داده شده اند، می توانید یک برنامه مشخص برای روشهای طراحی، سازماندهی کنید که برنامه کار مشاغل را با هم تطبیق دهد. همچنین این روند می تواند شامل تماشای رفتارها و استفاده از فضا باشد اما بعد از آن دوراندیشی بمنظور گسترش آن برای چند نمونه است و نه فقط برای دیگر فضاهای کاری بلکه برای  مشاغل مرتبط برای پیدا کردن گزینه ها ست.

خروجی های طراحی سرشار از حرکت و انتخاب هستند. به افراد اجازه می دهند که درونگرا یا برونگرا باشند، شرایط تمرکز، خلاقیت و همکاری در فضاهای طراحی شده برای این وظایف را فراهم می کنند. این موضوع بمنزله جنبه شخصی دادن به میز کار نیست بلکه شخصی سازی روز شما و انتخاب مکان درست برای انجام بهترین کار است. این فضای جدید کارکردها را پیشرفت می دهد و رشد و توسعه در تجارت را تامین می کند. در نتیجه چنین محیط های غنی، حسابداران در بین ما ممکن است گیج بخورند اما می توانند بالاترین کارامدی را داشته باشند.

چالش یک میز خاکستری برای هر فرد می تواند باعث صرفه جوئی در فضا باشد اما چالش اینکه چگونه افراد از فضا استفاده کنند، همچنین می تواند انعطاف پذیری را افزایش داده و در ارزشهای عملکردی اثر کند.

بنابراین آیا جواب می گیریم؟ حفظ ارزش درست بمانند ساقدوش عروس در قیاس با عروس است. منفعت واقعی در سازمان بندی دست آوردهای مشاغلی است که زمانیکه عمیقا در این مسیر قرار می گیرند به نوعی در حال ثبت و ضبط کردن هستند.

محیط کار گروه Macquire در خیابان  One Shelley در سیدنی که براساس فعالیت ها پایه ریزی شده و بوسیله معماران Clive Wilkinson و  Woods Bagotطراحی شده است؛ مثال خوبی از یک محیط کار طراحی شده براساس هدف محوری است.

نتایج بدست آمده پس از استفاده از فضا، درصد پیشرفتهای قانع کننده در بازه استانداردهای سهل و دشوار، تثبیت موقعیت تجاری تحت عنوانی رویائی، ابتکاری، چابک و رهبری نمودن گروه را آشکار می کند. نه همه نمونه های مورد مطالعه مشابه مورد ذکر شده بیشترین دست آورد را اقتباس کرده اند بلکه همه آنها مزایای تجارت واقعی را در اثر انطباق نزدیک محیط کار با چشم اندازهایشان ثبت کرده اند. این تغییر، رشد را در سازمان هائی که  Woods Bagot با آنها کار میکند نظیر Eversheds Lawyers در لندن، گروه GPT، Google، دپارتمان مالی و خزانه در ویکتوریا و DBA در خط لوله و لوله کشی را تامین کرده است.

کلید آن ارتباط بین رفتار بشر با چشم انداز بعنوان یک ساختار است. آنچه که شما مردم در کسب و کار خود انجام می دهید پس عاقلانه آن را تامین کنید.

منبع: Architectureau.com

 

 


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *