بوم مدل کسب و کار Anti-café

آنتی کافه (Anticafe) که اغلب با عنوان های دیگری مثل کلوب زمان یا کافه با پرداخت به ازای هر دقیقه هم شناخته می شود، نوعی کسب و کار عمومی است که حدود سال ۲۰۱۱ در روسیه و چندین کشور دیگر معرفی شد. آنتی کافه مکانی شبیه به یک کلوب یا کافه است که افراد در آنجا یکدیگر را ملاقات می کنند و برای کار یا استراحت زمان می گذرانند. هدف اصلی آنتی کافه در واقع تاکید بر روابط به جای تاکید بر مصرف است. در آنتی کافه ها می توان مانند یک کافه معمولی، چای، قهوه، عصرانه و دسر سفارش داد ولی امکانات دیگری نیز در اختیار شما می گذارند مانند انواع بازی، تجهیزات کار گروهی، دسترسی به اینترنت وایرلس و کنسول های فیلم و بازی های ویدیویی مانند ایکس باکس یا پلی استیشن. مشتریان برای زمانی که در آنتی کافه می گذرانند هزینه پرداخت می کنند و نه برای این خدمات اضافی که به آن ها ارائه می شود.

آنتی کافه

موضوع جالبی که وجود دارد این است که این کافه به شما اجازه می دهد از عصرانه یا چای و قهوه ای که با خود به همراه آورده اید استفاده کنید. در این محیط سعی شده است که حس راحتی و آرامش خانه خودتان را به شما القا کند تا افراد برای انجام امور مختلف در استفاده از آن احساس آسودگی داشته باشند.

مفهوم آنتی کافه اولین بار توسط نویسنده روسی ایوان میتین در دسامبر سال ۲۰۱۰ در مسکو مطرح و اجرا شد. بعد از آن در روسیه و کشورهای همسایه اجرا شد تا اینکه در آوریل ۲۰۱۳ به پاریس و لندن رسید. بعد از آن در ۲۰۱۵ در منچستر یک آنتی کافه راه افتاد و در سال ۲۰۱۷ نیز کافه تیک تاک در هند با همین روند کاری راه اندازی شد.

نحوه پرداخت هزینه به صورت ساعتی به این شکل است که کارت عضویتی به شما ارائه می شود که زمان ورود شما را ثبت می کند. هنگام ورود از هر خدماتی که خواستید استفاده می کنید، از چای و قهوه و نوشیدنی موردعلاقه تان گرفته تا فضای کاری و اینترنت؛ پس از آن در هنگام خروج فقط برای مدت زمانی که آنجا صرف کرده اید، هزینه پرداخت می کنید. این هزینه برای هر ساعت بین ۳ تا ۵ یورو وابسته به اینکه شما عضو دائم هستید یا فقط یک بازدیدکننده، متفاوت است.

امکان رزرو میز برای ۴ تا ۱۵ نفر و حتی رزرو کل کافه برای یک دورهمی وجود دارد. در آنتی کافه های زنجیره ای اروپا، برای برگزاری رویدادهای کارآفرینی هزینه ای گرفته نمی شود و فضا بصورت رایگان در اختیار برگزارکننده ها قرار خواهد گرفت.

در ادامه تصاویری از فضای آنتی کافه های اروپا می بینید:

در تصویر زیر می توانید بوم مدل کسب و کار Anticafe را مشاهده نمایید:

بوم مدل کسب و کار anticafe

منبع متن: ویکی پدیا و آنتی کافه

منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *