آزادی مالی با امنیت مالی متفاوت است.

آزادی مالی همان امنیت مالی نیست!

آزادی مالی یک مسیر، برای ثروتمند شدن است. اما امنیت یک واژه است که در پس آن ترس وجود دارد. شاید شما هم جزء کسانی باشید که به واژه “آب باریکه” آشنا باشید. آب باریکه کارمندی واژه ای است کمتر از ۱۰۰ سال قدمت دارد. دقیقا از زمانی که کارمند شدن اختراع شد. اوایل قرن نوزذهم این واژه در دنیا شروع به استفاده شد. جالب است بدانید، سیستم آموزشی نیز برای تربیت کارمند بوجود آمد.

با انقلاب صنعتی، کارخانجات بزرگی بوجود آمدند که نیاز به کارمند داشتند. به همین علت یک سیستم آموزشی پدید آمد که هدف اصلی آن تربیت نیروی متخصص برای کارخانجات بود. نکته خوب ماجرا این بود که شما اگر یک کارمند خوب بودید می توانستید تمام عمر کاری خود را در آن شرکت و یا سازمان سپری کنید. برنامه بیمه بازنشستگی هم توسط همان شرکت و یا سازمان برای شما مزایای خوبی داشت. گرچه شما به آزادی مالی نمی رسیدید ولی امنیت شغلی خوبی داشتید.

با توجه به سرعت تغییرات در دنیا، کارمند خوب دیروز، امروز دیگر یک کارمند متوسط است. دلیل اصلی آن رشد انفجارگونه اطلاعات و نیاز بروز بودن کارمندان است. برای اینکه بتوانید همچنان یک نیروی متخصص خوب باشید، ایده آموزش مادام العمر ارائه شد. دیگر شرکت ها راغب نبودند که یک نیروی انسانی را برای سی سال به کار بگیرند. اطلاعات این نیروی انسانی مدت ها به روز نشده بود. نیروی تازه نفس با اطلاعات به روزتر، انرژی بیشتر و هزینه کمتر حاضر بود همان کار را انجام دهد. آزادی مالی در این زمان اهمیت بیشتری پیدا کرد.

آزادی مالی یعنی شما مسیری را در پیش می گیرید که بتوانید بعد از مدتی بدون کار کردن پول بدست بیاورید. امنیت واژه ای است مربوط به زمانی که شما دوست داشتید یک شرکت و یا سازمان برای عمر کاری شما را استخدام کند و شما سی سال فقط در یک شغل باقی بمانید. در کشور ما هنوز برخی از سازمان ها و شرکت ها استخدام رسمی دارند. باید قبول کنیم که تعداد این شرکت ها بسیار کم شده است. در بیشتر موارد این شرکت ها و یا سازمان ها دولتی هستند و سازمان های دولتی هنوز در دوران صنعتی گیر کرده اند.

داشتن امنیت مالی چه اشکالی دارد؟

مسئله اصلی در واژه امنیت، ترس پنهان شده در پشت آن است. کسی که دنبال امنیت است، در حقیقت با مواجه شدن با شرایط جدید ترس دارد. مسئله این است که این نوع امنیت ترس را از بین نمی برد. فقط یک نقاب روی آن می گذارد. برعکس آن آزادی مالی یعنی شما شروع می کنید روی خودتان سرمایه گذاری کردن. یاد می گیرید و خطا می کنید ولی از خطای خود یاد می گیرید و باهوش تر می شوید.

اگر این کار را خوب انجام دهید، بعد از مدتی متوجه می شوید به هیچ شغلی نیاز ندارید. شما به آزادی مالی رسیده اید. آزادی مالی بسیار بیشتر از امنیت ارزش دارد. در آزادی شما مسئول همه چیزی هستید و خود را آزاد می بینید. در امنیت مالی شما هنوز می ترسید و نگران این هستید در صورتی که سازمان یا شرکتی که قرار است از شما محافظت کند، آیا از پس این امر مهم بر می آید.

 

 

 

منبع : mabolhasani

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *