دوره آنلاین جامع پروژه محور راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی که یکی از شاخه های تجارت الکترونیک است؛ یک وب سایتی و یا صفحه ای از سایت است که محصولات، خدمات و کلیه اطلاعات در آن طبقه بندی می شوند. مخاطب با جستجو در وب سایت و مطالعه اطلاعاتی که از محصولات و خدمات در آن ارائه شده است، می تواند به راحتی آنچه موردنظرش است را خریداری نماید. حال که با فروشگاه اینترنتی آشنا شدیم، این فروشگاه چه تاثیری در بازارهای امروزی می تواند داشته باشد؟

در ادامه خرید و فروش اینترنتی را از دید مشتری و فروشنده بررسی خواهیم نمود:

بیایید از دید یک مشتری نگاه کنیم: چرا باید از اینترنت خرید کنیم؟

صرفه جویی در زمان، راحتی در خرید، امکان دسترسی به محصولات خاص تر از هر جای دنیا، امکان مقایسه محصولات با سایر فروشگاه ها بدون صرف هزینه های رفت و آمد، کمک به محیط زیست و کاهش ترافیک و آلودگی هوا، دسترسی به محصولات متنوع،  امکان خرید ارزانتر به نسبت از فروشگاه هایی که فروش فیزیکی و در محل دارد و … از جمله ساده ترین دلایلی هستند که خرید از اینترنت را برای آن ها جذاب می کند.

حال بیایید از دید یک ارائه دهنده خدمات و محصولات (صاحبان مشاغل) به این موضوع نگاه کنیم ؛ اهمیت داشتن فروشگاه اینترنتی برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها چیست؟

فروش محصولات بدون داشتن محدودیت های زمانی، در هر ساعت از شبانه روز محصولات تان به فروش می رسند.

فروش محصولات بدون داشتن محدودیت مکانی، از سراسر دنیا می توانید مشتریان خود را داشته باشید. نیازی به داشتن فضای بزرگ برای حضور تعداد بالای مشتری ندارید چرا که آنان از فروشگاه اینترنتی تان خرید می کنند.

اطلاعات جامع تری از محصولات خود را به مشتریان ارائه می دهید.

نحوه تخفیف دهی به همه مشتریان یکسان است. می توانید استراتژی های تخفیف دهی متنوعی را تعیین کنید و دیگر مشتریان برای چانه زنی وقت تان را نمی گیرند.

دریافت پول از مشتریان به سهولت و با اطمینان بیشتری صورت می پذیرد.

می توانید بانک اطلاعاتی خوبی از مشتریان خود داشته باشید و محصولات موردعلاقه شان را معرفی نمایید.

در شرایط خاص مانند شیوع یک بیماری همه گیر، محدودیت های تردد، مشکلات ناشی از افزایش اجاره بها و نیاز به تأمین فضاهای بزرگ برای حضور تعداد بالای مشتریان و… داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب به شما کمک بزرگی می کند.

با توجه به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در ایران به بیش از ۹۰ درصد رسیده است و البته در دوران پساکرونا اقبال عمومی برای استفاده از اینترنت بسیار بیشتر از قبل شده است، اینترنت نیز به عنوان ابزاری ضروری برای مردم تبدیل شده است، پس در صورتی که شما کسب‌وکاری دارید و در فضای مجازی برای آن خود فعالیتی انجام نداده‌اید قطعا پشیمانی زیادی گریبانگیر شما خواهد شد!
پیتر دراکر پدر علم بازاریابی می‌گوید: «تنها راه پیش‌بینی آینده، ساختن آن است.» بنابراین بهتر است تا قبل از اینکه پشیمان بشوید با ورود کسب‌وکار خود به فضای مجازی، آینده کاری خود را تضمین کنید. از این رو کسب و کارها در دنیای پر رقابت با استفاده از روش های سنتی خیلی سخت می توانند جایگاه خود را در این محیط پیدا کنند و پس از جایگاه یابی احتمال شکستشان بالاست. فروشگاه اینترنتی یکی از روش های مدرن در این عرصه است و با در نظر گرفتن رفاه حال مشتری حرکت نوینی را در عرصه فروش و بازاریابی رقم زده است.

فروشگاه اینترنتی بخش جدایی ناپذیر برای رشد کسب و کار در دنیای پر رقابت امروز، در فضای مجازی است. آیا شما با بهره بردن از مزایای اینترنت کالا یا خدمات خود را با استفاده از استراتژی های آنلاین تبلیغ می کنید؟ اگر جوابتان منفی است، تردید نکنید که باید این کار را انجام دهید و ما دلایل آن را به شما خواهیم گفت. با ادامه مقاله همراه باشید تا با نقش فروشگاه اینترنتی در توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی در کسب و کارهای امروزی چه نقشی ایفا می کند؟

فروشگاه اینترنتی خود تحولی بزرگ در حوزه کسب و کارهای کوچک و بزرگ است و نقش به سزایی را ایفا می کند چرا که با داشتن یک وبسایت به همراه فروشگاه اینترنتی با درگاه بانکی و یا حتی درگاه پرداخت هم رفاه حال مشتری خود را در نظر گرفته ایم و هم از هزینه های اضافی حمل و نقل جلوگیری کرده ایم و همچنین باعث بهینه سازی زمان خود شده ایم. فروشگاه اینترنتی علاوه بر قابلیت نمایش محصولات، می تواند مشخصات و ویژگی های محصول را نیز به نمایش بگذارد.

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *