ارتقای کشور ایران در رتبه بندی جهانی کارآفرینی

مرکز پژوهشی کارآفرینی و توسعه جهانی GEDI یکی از سازمان هایی است که هر ساله ۱۳۷ کشور جهان را بر اساس شاخص های شفاف و یکسان ( درک موقعیت ها، مهارت راه اندازی، شبکه سازی، پذیرش ریسک، شروع فرصت سازی، پشتیبانی فرهنگی، جذب تکنولوژی، سرمایه انسانی، رشد سریع، رقابت، نوآوری در فرآیند، نوآوری در تولید،سرمایه ریسکی و … )  از نظر اجزا اکوسیستم کارآفرینی رتبه بندی می کند. در گزارش ۲۰۱۶ آن، ایران رتبه ۸۰ در بین کل کشورهای جهان را دارا بود. اخیرا و در گزارش ۲۰۱۸ این موسسه ایران با دو پله صعود در رتبه منطقه ای خود در جایگاه ۱۲ ام خاورمیانه دسته بندی شد. همچنین در مقیاس جهانی با ۸ پله صعود در جایگاه ۷۲ در بین کل کشورهای جهان قرار گرفته است.

یکی از نکات جالب این گزارش این است که ایران بالاترین مقام را در ”مهارت های استارتاپی” از میانگین جهان و منطقه دارد. برای مطالعه دقیق تر در این موارد به آدرس theGEDI.org  مراجعه نمایید.

رتبه ایران از نظر اکوسیستم کارآفرینی در منطقه و جهان

فارغ التحصیل رشته IT در مقطع کارشناسی هستم. علاقه زیادی به پژوهش در خصوص موضوعات مدیریتی، حوزه IT و تکنولوژی و همچنین بازاریابی داشته و اکنون در حال تحصیل در رشته بازاریابی هستم. در کنار یادگیری و کار با زبان های برنامه نویسی و نرم افزارهای مختلف، تولید و ترجمه مقالات کارآفرینی را هم انجام می دهم و در حوزه استارتاپ ها فعالیت دارم. من اکنون بیش از دو سال است که مدیریت تولید محتوا رو در وب سایت اصفهان پلاس برعهده دارم.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *