روی چه چیزی برای آینده مالی خود حساب کرده اید؟

برای آینده آماده هستید؟ مرد باشید و یا زن برای آینده خود باید یک برنامه داشته باشید. شاید باید دوباره مشخص کنید روی چه چیزی حساب کرده اید؟ برخی از موارد ممکن است خوب به نظر بیایند و یا تنها گزینه شما باشند. بیایید به برخی از آن ها نگاه کنیم.

۱- حقوق بازنشستگی:

حقوق بازنشستگی فقط بهتر از هیچی است. در صورتی که شما به آن راضی هستید میتوانید روی سی سال کار کردن و گرفتن حقوق بازنشستگی حساب کنید. البته شاید بخواهید برای صله رحم  به اقوام بازنشسته سر بزنید و از آن ها بپرسید آیا راضی هستند؟ چقدر حقوق بازنشستگی می گیرند؟ آیا درآمد دیگری هم دارند؟ هنوز به خاطر پول کار می کنند؟ با پرسیدن سوالات فوق شاید کمی در مورد حقوق بازنشستگی به عنوان تنها درآمد دوران بازنشستگی تجدید نظر کنید.

۲- درآمد از محل سود سهام

در صورتی که سهام  شرکت خوب و پایداری را خریداری کرده باشید. گزینه خوبی در پیش دارید. چون خرید سهام در سالهای کاری به امید یک منبع درآمد در آینده گزینه خوبی است. تنها باید مواظب ریسک های احتمالی باشید. البته خرید سهام برای بلند مدت خوب است و ریسک در دراز مدت پایین می آید. فقط به عنوان اطلاعات اضافه تر باید بررسی کنید، شرکت هایی که سهام آن ها را دارید چه جور شرکتی هستند. آیا در بازارهای آینده که بیشتر جهانی می شوند چیزی برای عرضه دارند؟ ممکن است لازم باشد شرکت خود را عوض کنید.

۳- خرید املاک و مستغلات

گرچه خرید املاک بدون ریسک نیست ولی در صورتی که وقت کمی میخواهید روی سرمایه گذاری بگذارید شاید گزینه خوبی باشد. گول نخورید رییسک کم به معنی این نیست که چشم خود را ببندید و هر چیزی که با پول شما جور درمیامد را انتخاب کنید. شاید دوباره باید کمی دور بر خود را جستجو کنید و در این صورت حتما کسی را پیدا خواهید کرد که در این کار ضرر کرده باشد. البته پیدا کردن کسی که در کار ساخت و ساز و املاک باشد و ورشکسته شده باشد هم کار دشواری نیست.

 

باید بدانید تنها موضوعی که هیچ ریسکی ندارد، انجام ندادن کار است. داشتن هوش مالی به شما کمک می کند در صورتی که بخواهید سرمایه گذاری کنید گزینه های بهتری را پیدا کنید. پس بهتر است ابتدا روی خودتان سرمایه گذاری کنید. بیشترین بازدهی در سرمایه گذاری روی آموزش خودتان است.

 

 

 

 

 

منبع: mabolhasani.com

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *