۵ راهکار رشد استارت آپ ها بدون استفاده از شبکه اجتماعی

در هیچ یک از فرهنگ های متداول امروزی، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید استارتاپ خود را بدون فعالیت در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید، دارد؟ آیا باید در رسانه های اجتماعی فعال باشید تا کسب و کار خود را رشد دهید و برند خود را ارتقا دهید؟ شاید نه.

 

برخی از کسب و کارها به طور طبیعی نیاز به حضور رسانه های اجتماعی دارند، اما نه همه آن ها. پس واقعیت ساده ای وجود دارد که کسب و کار ها تا حدود یک دهه ی پیش می توانستند بدون دخالت رسانه های اجتماعی با موفقیت راه اندازی شوند. سوال بعدی این است که چرا می خواهید یک کسب و کار را بدون دخالت رسانه های اجتماعی اجرا کنید؟ پاسخ این سوال می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از مردم به سادگی نمی خواهند به صورت شخصی یا حرفه ای درگیر بررسی های بی حاصل در رسانه های اجتماعی شوند، برخی دیگر نیز مایل به فدا کردن زمان و منابع در رسانه های اجتماعی نیستند. دلیل عده ای دیگر آن است که پس از بررسی متوجه شده اند عمده ی مشتریان آن ها علاقه مند به مشارکت در شبکه های اجتماعی نیستند. مهم نیست که دلایل چه باشند، کسب و کار ها بدون استفاده از رسانه های اجتماعی نیز می توانند به موفقیت برسند.

در اینجا ۵ راه کار برای دستیابی به این هدف ارائه شده است:

 

۱. استفاده از بازاریابی مستقیم

یکی از اهداف بازاریابی توسط رسانه های اجتماعی جمع آوری نام و آدرس و به دنبال آن توسعه روابط فردی است. با بازاریابی مستقیم، شما اساساً همین کار را انجام می دهید؛ فقط برای اینکار از رسانه های اجتماعی خودداری می کنید. بازاریابی مستقیم می تواند شامل بازاریابی ایمیلی، تماس تلفنی، نامه پستی و آگهی باشد. فراموش نکنید در این فرآیند مشتریان قبلی را نیز مد نظر قرار دهید.

 

۲. کسب و کار از طریق ارجاع ( تبلیغ دهان به دهان)

این یک ایده جدید است. آیا شما واقعا کارتان خوب است؟ پس وقتی مشتریان شما تحت تأثیر قرار گرفته اند، از آن ها بخواهید با معرفی شما به دیگران کمکتان کنند. این یک روش اثبات شده برای کسب و کار است که نیازی به حضور شما در رسانه های اجتماعی ندارد. شما همچنین می توانید با دوستان، دوستان دوستان و اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید و آن ها را با موقعیت سرمایه گذاری جدید خود آشنا کنید و از آن ها برای معرفی شدنتان به دیگران کمک بگیرید. شما از میزان رشد کسب و کارتان هنگامی که مشتریان راضی، فعالیت شما را به دوستانشان معرفی می کنند، شگفت زده خواهید شد.

 

۳. هزینه برای تبلیغات به روش های گوناگون

اگر مایل هستید و توان سرمایه گذاری در امر تبلیغات را دارید، این خود گزینه دیگری است که کاربرد آن طی ده ها سال اثبات شده است. برای این منظوری بهتر است از چند روش استفاده کنید، این روش ها شامل قرار دادن تبلیغات در Google، خرید مستقیم فضای تبلیغاتی در وب سایت های مربوطه، آگهی در روزنامه های آنلاین و نشریات تجاری و غیره می باشد. اگر شما مشتریان بالقوه محلی دارید، سرمایه گذاری در تبلیغات محلی از طریق رادیو، تلویزیون و انتشارات چاپی می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد.

 

۴. حضور در نمایشگاه های تجاری و صنعتی مرتبط

اگر نظر شما برای حضور در رسانه های اجتماعی منفی است، لازم است مشتریان بالقوه را در مکان های دیگر ملاقات کنید. برای شروع نمایشگاه های تجاری و صنعتی مناسب هستند. شما می توانید فضایی اجاره کنید، محصولات خود را نمایش دهید و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. شما همچنین می توانید با صاحبان دیگر کسب و کار ها نیز ارتباط برقرار کنید. سرمایه گذاری در طراحی حرفه ای تبلیغات، علائم و بروشورها تاثیر به سزایی جهت تداوم حضور شما در بازار خواهد داشت.

 

۵. سرمایه گذاری روی یک وب سایت قدرتمند

اگر تصمیم دارید از حضور در رسانه های اجتماعی چشم پوشی کنید، وب سایت شما تنها راه برای ارتباط آنلاین با مشتریانتان خواهد بود. بنابراین وبسایت شما باید واقعا جوابگو باشد. بهترین راه برای انجام این کار آن است که یک طراح حرفه ای برای ساخت وب سایت خود استخدام کنید. شما به توجه ویژه ی مخاطبان نسبت به صفحه اصلی، توضیح محصولات و اطلاعات شرکت نیاز دارید. همچنین مایلید در راه اندازی درگاه امن تجارت الکترونیک نیز سرمایه گذاری کنید. مهمتر از همه، باید از طریق وب سایت، راه های ارتباطی را در اختیار مشتریان قرار دهید.

 

لینک متن اصلی مقاله فوق:

۵ Obvious Ways to Grow Your Startup Without Social Networks

با تشکر از سرکار خانم نگین خوئی که در ترجمه این مقاله با ما همکاری داشته‌اند.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …