چرا باید کتاب امپراطوری اپ را مطالعه کرد؟

این کتاب مربوط به استفاده از اپلیکیشن برای شروع کسب و کار خودتان هست نظرم یکی از بهترین کتاب ها در این زمینه است ولی حوزه تمرکز بیشتری روی اپ استور دارد ولی شما به راحتی معادل آن را در ایران می توانید پیدا کنید.

ایده‌هایی زیادی در ذهن‌تان دارید، اما تصور می‌کنید برای اجرایی کردن‌شان به بودجه و منابع انسانی کلان نیاز دارید؟ همیشه دوست داشتید یک کارآفرین موفق باشید، اما هرگز فرصت مناسب برای بروز استعدادهای‌تان را پیدا نکردید؟ دوست دارید سوار قطار تکنولوژی‌های جدید بشوید و از سیل نیازهای جدید که برای کاربران فناوری‌های روز ایجاد می‌شود، کسب و کار خودتان را بسازید؟

کتاب «امپراطوری اپ: چگونه با طراحی یک اپلیکیشن پولدار شویم» اثر «چاد مورتا» است. این کتاب را «مریم قمری» به فارسی برگردانده. کتاب حاضر اثر مهمی در عرصه‌ی تجارت الکترونیک محسوب می‌شود. کتاب در مورد تجربه‌های یک کارآفرین موفق به نام چاد مورتا است که سعی کرده تجربیات خودش را در اختیار دیگران هم قرار بدهد. «نیما رسول‌زاده»، مدیر ارشد محتوای دیجی‌کالا، در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: «هیچ فکر کرده‌اید که چرا با وجود این حجم از کتاب‌های این‌چنینی هنوز تعداد میلیونرهایی که با تکیه بر ایده‌های ساده اما درخشان پولدار شده‌اند، آن‌قدر کم است؟ جواب این سوال را فقط می‌شود در “تلاش” بسیار برای رسیدن به هدف دانست و چه بهتر که در این مسیر از تجربیات آن‌هایی که به سلامت به مقصد رسیده‌اند، استفاده کنیم.»

کتاب امپراطوری اپ در ده فصل تدوین شده است. عنوان‌ فصل‌‌های این کتاب عبارت‌اند از: «گنجینه‌ای در دست شما»، «نصبش کن!»، «این دنیای جدید را کشف کن!»، «فرصت طلایی اپ شما»، «آن‌ها کار هستند و شما اندیشه»، «جذابیت بصری اپ»، «حفظ امتیاز»، «تکنیک‌های نینجایی که باعث پیشرفت اپ شما می‌شوند»، «پول را به من نشان بده» و «کروز کنترل».

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

امپراطوری اپ

دنیای امپراطوری اپ، دنیای جذابیت و هیجان و رنگ و سرعت و تغییر است. کافی است همین حالا به صفحه‌ی گوشی تلفن‌های همراه‌تان مراجعه کنید؛
از پیدا کردن یک رستوران برای خوردن یک غذای مطمئن در روز تعطیل، خرید یک دوربین عکاسی حرفه‌ای، خودآموزِ زبانِ موردعلاقه‌تان، بازی‌ای که به آن عادت دارید،
مسیر مطمئن و کم‌ترافیکی که شما را زود به مقصد برساند تا اولین باجه‌ی عابربانکِ نزدیک به مکانی که شما الان ایستاده‌اید
و خیلی جزئیات ریز و درشتِ شبیه این در همان صفحه‌ی  اول  گوشی‌تان خودنمایی ‎‌می‌کند. جهان اپ‌ها،
جهانی است که باید پذیرفت آینده‌ی بازاریابی و سبک زندگی انسان معاصر را دستخوش تغییراتی اساسی کرده و خواهد کرد.

چاد مورتا و اپلیکیشنش

طی دهه‌ی گذشته، زندگی شخصی و حرفه‌ای « چاد مورتا » به‌طور غیرمنتظره‌ای روی یکدیگر تأثیر گذاشته‌اند.
در سال ۲۰۰۹ یک تصادف ویران‌گر او را تا مدتی به بستر بیمارستان دچار کرد. طی این مدت،
او به روش‌های متفاوت و نوینی از آیفونش استفاده و با آن آزمون‌وخطا می‌کرد. در این میان، او به پتانسیل‌های بازار اپلیکیشن پی برد.
او بدون این‎‌که هیچ تجربه‌ای در زمینه‌ی تکنولوژی داشته باشد،
به ایده‌ای برای یک اپلیکشین موبایل به نام Fingerprint Security Pro رسید.
این اپلیکیشن به یکی از پرفروش‌ترین‌های اپ‌استور تبدیل شد و بنیان یک شرکت، حرفه و سبک جدیدی از زندگی را برای چاد بنا نهاد.
چاد پی برد که به کمک اپلیکشین‌های موبایل می‌تواند سیستمی ایجاد کند که همیشه به کار بردن ادامه می‌دهد؛ حتا زمانی‌که او مشغول به کار نباشد.
حالا، یعنی تقریبا سه سال بعد، او در توسعه و بازاریابی ۴۶ اپلیکشین پیشتاز شده. این اپلیکشین‌ها درمجموع،
در سراسر جهان بیش از ۳۵میلیون مرتبه دانلود شده‌اند.

بینش، تجربه و سرسختی منحصر‌به‌فرد چاد مورتا

بینش، تجربه و سرسختی منحصر‌به‌فرد چاد مورتا، به‌عنوان یک نویسنده، سخنران،
مشاور و کارآفرین باعث شده که کسب‌وکارش رونق بگیرد و درعین‌حال،
زندگی رؤیایی‌اش را هم داشته باشد و به کل دنیا سفر کند.«امپراطوری اپ» کتابی با نثری ساده و روان است
که نویسنده‌اش با زبانی بسیار ساده روند موفیقت‌آمیزِ زندگی و حرفه‌اش را برای‌مان شرح داده.
از این جهت، کتاب به یک زندگی‌نامه‌ی خودنوشت(اتوبیوگرافی) بسیار شباهت دارد.

گفته ی تری اسمیت درباره ی امپراطوری اپ

«تری اسمیت»، طراح بازی آیفون و بازاریاب غیرمستقیم،
در ستایش «امپراطوری اپ» می‌گوید:
«پنج سال پیش، شروع به طراحی اپلیکیشن برای آیفون کردم و روزانه حدود ۲۵ دلار درآمد داشتم.
تا این‌که با چاد آشنا شدم.
با استفاده تکنیک‌هایی که چاد مورتا فقط در یک جلسه به من یاد داد،
توانستم بارها جزو ۲۰ اپِ برتر در اپ‌استور باشم و حتا گاهی سود دریافتی‌ام از دوهزار دلار بیش‌تر باشد.
قطعا این کتاب را نمی‌توانید نخوانده در کتاب‌خانه‌تان بگذارید؛ از اول تا آخرش را بخوانید؛ چون رازهای ساده‌ی آن مردم را میلیونر می‌کند.»‌

در ستایش امپراطوری اپ

در توضیحات پشت جلد چند نقل‌قول از افراد موفق درباره‌ی کتاب امپراطوری اپ آمده است:

«قطعا این کتاب را نمی‌توانید نخوانده، در کتاب‌خانه‌تان بگذارید؛ از اول تا آخرش را بخوانید؛ چون رازهای ساده‌ی آن مردم را میلیونر می‌کند.» (تری اسمیت – طراح بازی آیفون)

«وقتی صحبت از اپ آیفون می‌شود، چاد یک گنگستر به تمام معناست. میزان درآمدی که او در مدت کوتاهی به دست آورده، حیرت‌انگیز است.» (فرانک کرن – پردرآمدترین مشاور تبلیغاتی اینترنتی در دنیا)

«راهکار‌های درآمدزایی از طریق اپلیکیشن‌ها که در این کتاب آمده‌اند، ساده، موثر و ثابت‌شده هستند. در دنیای اپ تعداد کمی هستند که می‌توانند چنین کتابی بنویسند و چاد، بر اساس موفقیت‌های پی‌درپی‌اش از ابتدا تاکنون، یکی از آن‌هاست.» (آلن جانسون  ناشر اپ، با ۱۸ میلیون دانلود و ۱۱ اپ در برترین‌ها)

 

«امپراطوری اپ» می‌تواند معجزه‌ی زندگی کاری و کسب‌وکار شما باشد. «چاد مورتا»، نویسنده‌ی کتاب که خود کارآفرین جوان موفقی در حرفه‌ی طراحی و تولید اپلیکیشن است، با بیان داستان زندگی‌اش و راهنمایی‌های قدم‌به‌قدم تولید یک اپلیکیشن و استراتژی‌های موفقیت در آن، به شما خواهد آموخت که چگونه با طراحی یک اپ پولدار شوید. «امپراطوری اپ» یکی از کتاب‌های مشهور با موضوع تجارت الکترونیک در جهان است. کتاب، برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، در آمریکا منتشر شد. این کتاب را در ایران «مریم قمری» به فارسی برگردانده است.

کتابی که می‌تواند شما را پولدار کند!

کتاب را باید داستان موفقیت مردی دانست که از روی تخت بیمارستان و در حالی که اوضاع جسمانی خوبی نداشت، شروع به تجارتی کرد که حالا او به یک میلیونر تبدیل کرده است. کتاب از زبان، «چاد مورتا» روایت می‌شود. مردی که  می‌توان او را تاجری موفق در یکی از بزرگترین و جدیدترین تجارت‌های جهان به حساب آورد: تجارت اپلیکیشن!

نکته‌ی دیگری که در مورد این کتاب حائز اهمیت است، نامگذاری فصل‌ها در آن است. هر فصل با یک عنوان خاص و یک جمله‌ی قصار شروع می‌شود. جملاتی از افراد موفق که بسیار انگیزاننده هستند و به مطالب پیش رو نیز مرتبطند. جملاتی از «بروس‌لی» تا «مارسل پروست»! کتاب دربردارنده‌ی نکات بسیار مهمی در راه رسیدن به سود اقتصادی، در زمینه‌ی تجارت اپ است که چاد مورتا آن ها را با خوانندگان در میان می‌گذارد. به همین دلیل روای کتاب اول شخص است که همین موضوع باعث شده همذات‌پنداری مخاطب  با نویسنده بیشتر شده و  درنتیجه به توصیه‌های او بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کتاب حاضر را انتشارات «سیوا» با حمایت فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. برای خرید این کتاب از لینک زیر استفاده کنید.

خرید کتاب از دیجی‌کالا

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

۱۳ کتاب استارتاپی که هر کارآفرینی باید بخواند

چه یک فرد با تجربه در زمینه استارتاپ ها باشید و چه یک تازه کار، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *