۴۲ مهارت ضروری برای مدیران روابط عمومی

در اولین سال‌های قرن بیستم، روابط سازمان‌ها با مردم و مردم با سازمان‌ها به چالشی مهم تبدیل شد. در اینجا بود که به صورت علمی برای اولین بار در جهان «روابط عمومی» متولد شد. برای آشنایی بیشتر با روابط عمومی می‌توانید مقاله روابط عمومی چیست؟ به زبان ساده را مطالعه بفرمایید.

امروزه در سازمان‌ها، شناخت، درک متقابل و ارتباطات به منظور دستیابی به اهداف به عنوان یک اصل اساسی مدیریت پذیرفته شده‌‌ است. این نوع ارتباط که از آن به روابط عمومی یاد می‌شود یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان و گروه محسوب می‌شود.

طبق یکی از جامع‌ترین تعاریف از اسکات کارتلیپ، استاد روزنامه‌نگاری در دانشگاه ویسکانسین آمریکا، روابط عمومی عبارت است از اداره کردن وظایف، شناسایی، ایجاد، حفظ و نگهداری روابط مطلوب بین سازمان و جامعه. جامعه‌ای که توفیق و ناکامی یک سازمان به آن وابسته است. بنابراین در دنیای امروز روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌‌‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها تلقی می‌شوند. محور روابط عمومی، مدیر روابط عمومی است که با علم مدیریتی، چرخه اطلاعات بین مدیر اصلی، سازمان و عموم مردم را کنترل می‌کند و می‌توان گفت پل ارتباطی مخاطبان و سازمان است. در ادامه ۲۱ مهارت از ۴۲ مهارت که یک مدیر روابط عمومی عالی باید داشته‌ باشد را ذکر کرده‌‌ایم و در مقاله بعدی به ادامه مهارت‌ها می‌پردازیم.

۱٫ بخوانید:

به دلیل ارتباط تنگاتنگ روابط عمومی با داستان‌­گویی، برای رسیدن به این مهارت، هر روز یک روزنامه چاپی یا آنلاین و نشریات صنعت خود را بخوانید.

۲٫ رصد ­کنید:

درک کنید که رقبای شما و صنعت شما چه می‌گویند. از طریق Google Alerts  یا راه‌اندازی داشبورد شخصی خود با استفاده از فید‌های RSS نیز می­‌توانید به این هدف برسید.

۳٫ متمرکز باشید:

برای اقداماتی که منجر‌ به رسیدن به اهداف کسب و کار شما می­‌شود، هدفمند، برنامه­‌ریزی و تلاش کنید.

۴٫ برای شناسایی مخاطبان خود وقت بگذارید:

آیا مخاطبان شما در انجمن­‌ها هستند یا وبلاگ­‌های خاصی را می­‌خوانند یا در رویداد­های مهم شرکت می­‌کنند.

۵٫ ارائه دهید:

تخصص خود را به اشتراک بگذارید تا دنیای روابط عمومی به مکانی بهتر تبدیل شود.

۶٫ بیاموزید:

در وبینار‌ها و آموزش­‌ها شرکت کنید و هر زمان که می­‌توانید یاد بگیرید .

۷٫ گوش دهید:

به حرف مشتری خود گوش دهید آن‌­ها باید اهداف خود را واضح نشان دهند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آن­‌ها را شنیده و درک کرده‌­اید. همچنین به خبرنگاران گوش دهید، اگر آن­‌ها می­‌خواهند یک تصویر منظره داشته‌­‌ باشند، به آن­‌ها یک پرتره ندهید!

۸٫ متن را بازبینی کنید:

مراقب اشتباهات تایپی باشید. چنانچه وقت ندارید، بررسی متون را به شخص دیگری واگذار کنید.

۹٫ آرام باشید:

کار­های زیادی را همزمان انجام خواهید داد. اگر همه چیز بیش از حد زیاد شده‌ ­است، از میز خود فاصله بگیرید و وقتی احساس آمادگی کردید، برگردید.

۱۰٫ صادق باشید:

اگر حقیقت را بگویید، مردم به شما اعتماد خواهند کرد. اگر دروغی ظاهر شود، نادان به نظر می­‌رسید.

۱۱٫ پذیرش داشته باشید:

بپذیرید مشتری همیشه راستگو نیست، چرا ­که ممکن است ایده شما را که با صرف وقت زیاد به آن رسیده­‌اید به نام خود مطرح کند.

۱۲٫ جایگاه مشتری را در سازمان مهم جلوه دهید:

توجه مدیر بازاریابی تا حسابدار باعث وفاداری مشتری به سازمان می­‌شود.

۱۳٫ ایمیل‌های spam را حذف کنید:

برای غرق نشدن در ایمیل­‌های غیر‌ مفید و از دست ندادن چیز‌های مهم، از کدنویسی رنگی یا هر چیزی که لازم است، استفاده کنید.

۱۴٫ از ابزار­ها استفاده کنید:

برای شناخت همکاران و محتوایی که تولید می­‌کنند، می­‌توانید از سرویس­‌هایی مانند Responsesource و Buzzstream بهره‌­­مند شوید.

۱۵٫ نوشتن را بیاموزید:

به ­‌جای استفاده از اصطلاحات پیچیده، از یک ساختار ساده برای مقاله و پست‌­های وبلاگ خود استفاده کنید و همیشه یک اقدام به عمل (Call to action) اضافه کنید.

۱۶٫ از شبکه‌­های اجتماعی استفاده کنید:

از آنجایی­ که رسانه­‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارند، از اینستاگرام، یوتیوب یا توییتر استفاده کنید.

۱۷٫ پیگیر باقی بمانید:

کار­های خود را پیگیری کنید تا ببینید چگونه در حال پیشرفت به سوی اهداف خود هستید.

۱۸٫ طوفان فکری داشته باشید:

برای رسیدن به ایده­‌های جدید با همکاران خود دور هم جمع شوید و ایده‌­های خود را در این زمینه مطرح کنید.

۱۹٫ عکس­ عالی بگیرید:

عکس‌­هایی با وضوح تصویر ۳۰۰ dpi عالی هستند. اگر درک نورپردازی فوق‌­العاده‌­‌ای ندارید، از عکاس حرفه‌­ای استفاده کنید.

۲۰٫ برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با افراد ملاقات کنید:

با خبرنگاران، وبلاگ­ نویسان، برگزار­کنندگان رویداد، ملاقات کنید تا بدانید در صنعت چه می­‌گذرد.

۲۱٫ کاربردی بودن محصول یا خدمات تبلیغی را درک کنید:

مخصوصا اگر محصول یا خدمات جنبه فناوری داشته­ باشد. چگونه می‌توانید پیشنهادی را که درک نمی­‌کنید، بفروشید؟

 

این مطلب ترجمه شده مقاله  ۴۲ tips on being a great PR exec می باشد. در قسمت دوم مقاله به مابقی مهارت­‌ها می­‌پردازیم.

منبع خبر اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برگزیدگان هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی اعلام شدند

ایسنا/اصفهان اسامی برگزیدگان ‌بخش‌های مختلف در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اعلام شد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *