استارت‌آپ‌ها در اولین رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST

اداره‌کل ICT استان تبریز: برگزاری رویداد ملی سرمایه گذاری BRAINVEST (رویداد سرمایه گذاری در کسب و کارهای حوزه علوم و فناوری های شناختی)

رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST با هدف بهم‌رسانی شتاب‌دهنده‌ها و هسته‌های فناور با حضور هفت استارت‌آپ در حوزه فناوری‌های شناختی برگزار شد که طی آن این استارت‌آپ‌‌ها ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیاز‌های سرمایه‌گذاری خود را به شتاب‌دهنده‌های حاضر و وبیناری رویداد ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، استارت‌آپ «نورونیو» اولین تیم متقاضی رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST بود که محصول خود را با عنوان معرفی کلینیک هوشمند نورونیو معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ چهار میلیارد تومان بود. ویژگی این محصول، فرصت صرفه‌جویی اقتصادی در حوزه سلامت، استفاده از تکنولوژی در بستری هوشمند، سنجش سلامت شناختی، ارتباط با متخصصین، توانبخشی با بازی‌های واقعیت مجازی، سنجش و پایش سلامت شناختی با استفاده از ابزارهای دیجیتال و هوشمند بود.

استارت‌آپ «سیناپس» دومین تیم متقاضی در این رویداد بود که محصول خود را با عنوان چالش آنلاین کتاب خوانی «مغزت رو بشناس» ویژه دانش‌آموزان ۱۳ تا ۱۸ سال معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۴۵۰ میلیون تومان بود. ویژگی این محصول، معرفی فیلم در حوزه دمانس(آلزایمر)، بازی‌های علوم شناختی، تازه‌های علوم شناختی و ترویج و خدمت در فضای علوم شناختی و علوم اعصاب بود.
استارت‌آپ «کاگنیبوست» سومین تیم متقاضی در رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST بود که محصول خود را با عنوان دارویی گیاهی منبعث از گیاهان دارویی بومی ‌ایران معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ در فاز پیش از بهره‌برداری سه میلیارد تومان و در فاز بهره برداری۱/۵ میلیارد تومان است. ویژگی این محصول این است که داروی گیاهی ساخته شده متشکل از عصاره و اسانس ۹ گیاه دارویی بوده و فرمولاسیون این دارو نیز مبتنی بر تلفیق دانش گیاه‌شناسی مدرن و طب ایرانی است؛ شکل مصرفی این دارو به شکل اسپری بینی است.
چهارمین تیم متقاضی در رویداد نیز استارت‌آپ «همراه اتیسم» بود که محصول خود را با عنوان اپلیکیشن جامع اختلال طیف اتیسم معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۴۷۵ میلیون تومان است. ویژگی این محصول تست تشخیص، اختلال شناختی اتیسم، بررسی بازی‌های موجود برای اتیسم در اپلیکیشن‌های داخلی و بین‌المللی، بررسی و تحلیل ۶۶ بازی بین‌المللی کودک با نصب بیش از پنج میلیون و طراحی بازی‌های شخصی‌سازی شده برای اتیسم است.
استارت‌آپ «فناوران سرمد» نیز پنجمین تیم متقاضی در رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST بود که محصول خود را با عنوان پلتفرم تشخیص، درمان و توان‌افزایی داده‌محور در سلامت روان معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱۰ میلیارد تومان است. ویژگی این محصول ارائه سرویس‌های تشخیصی و کمک اعمال مدل‌های پرداخت نوآورانه است.
ششمین تیم متقاضی در این رویداد نیز استارت‌آپ «چلچلی» بود که محصول خود را با عنوان پلتفرم افزایش سرمایه‌های شناختی سالمندان مبتنی بر مهارت‌های روزمره زندگی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۵۰۰ میلیون تومان در ازای اختصاص ۲۵ درصد از سهام شرکت است. ویژگی این محصول آگاهی از آلزایمر و کارکردهای شناختی، اهمیت کارکرد شناختی در زندگی، افزایش ذخیره شناختی و هدایت به موقع جهت غربال است.
استارت‌آپ «راش» هم هفتمین تیم متقاضی در رویداد ملی سرمایه‌گذاری BRAINVEST بود که محصول خود را با عنوان اولین مجموعه اتاق معمایی شناختی معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲۷۰ میلیون تومان است. ویژگی این محصول اتاق فرار هدفمند آموزشی با محوریت کودک و نوجوان، اتاق فرار خانوادگی و اتاق فرار ترسناک است.

منبع خبر: https://cbd.inif.ir/-/axyv7l6x


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

اقتصاد آینده مبتنی بر دانش و دانایی است

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال این هستیم که در توسعه علم و فن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *