نقش بارز بنیاد ملی نخبگان در تحقق شعار سال


رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از ارکان اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری، نقش بارزی در تحقق شعار سال با بهره‌مندی از نقش‌آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر دارد.

به گزارش ایسنا، قاسم سرگزی با اشاره به مزین شدن امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از ارکان اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری، نقش بارزی در تحقق این هدف ملی خصوصاً با استفاده از نقش‌آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر دارد؛ بنابراین با هدف جمع‌آوری ایده‌ها، دانش و توانمندی‌های مردمی، این بنیاد به ‌عنوان پلی بین نخبگان علاقه‌مند به مشارکت در فرآیند تولید و سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی و فناورانه، بستری را فراهم می‌کند که امکان ارتقاء فناوری و توسعه تولید با حضور فعال مردم فراهم شود.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان افراد متخصص و کارآفرین را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق ارائه حمایت‌های مالی، فنی و مدیریتی تحت پوشش خود قرار می‌دهد تا ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه را به منصه‌ ظهور رسانند.

سرگزی ادامه داد: این بنیاد از طریق برنامه‌های آموزشی، مسابقات فناوری و همچنین پشتیبانی مالی، تلاش می‌کند تا مردم را به مشارکت فعال در فرآیند تولید و نوآوری تشویق کند. استفاده از توانمندی‌های بنیاد نخبگان در جهت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نه‌تنها به ایجاد فرصت‌های جدید برای کارآفرینان و نوآوران کمک می‌کند؛ بلکه باعث افزایش رقابت‌پذیری و ارتقاء صنعت و فناوری کشور نیز می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان الگوی تشکیل کانون‌های مردمی در سطح بنیاد ملی نخبگان را نمونه‌های موفق مردمی‌سازی دانست و اظهار کرد: بدین منظور در سطح استان، در دو سال گذشته با شناسایی و پشتیبانی از ۶ کانون‌ مردمی شناسایی و هدایت مستعدان، در «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» برای دانش‌آموزان دوره متوسطه در راستای ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) را اجرایی کرده که نتایج مثبت آن می‌تواند به عنوان الگویی جهت توسعه نقش مردم در همه حوزه‌های اجرایی مورد امعان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری، مجموعه بنیاد ملی نخبگان در تلاش است که با تعاملات و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی استانی و در نتیجه هم‌افزایی و تبادل تجربیات بین‌سازمانی، گامی مؤثر در تحقق شعار سال بردارد.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

احتمال مرگ زودهنگام مردانی که تستوسترون پایینی دارند!

نتایح شگفت‌انگیز یک مطالعه نشان می‌دهد که احتمال مرگ زودهنگام در مردانی که تستوسترون پایینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *