نقش بارز بنیاد ملی نخبگان در تحقق شعار سال


رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از ارکان اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری، نقش بارزی در تحقق شعار سال با بهره‌مندی از نقش‌آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر دارد.

به گزارش ایسنا، قاسم سرگزی با اشاره به مزین شدن امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از ارکان اصلی زیست‌بوم فناوری و نوآوری، نقش بارزی در تحقق این هدف ملی خصوصاً با استفاده از نقش‌آفرینی نخبگان و استعدادهای برتر دارد؛ بنابراین با هدف جمع‌آوری ایده‌ها، دانش و توانمندی‌های مردمی، این بنیاد به ‌عنوان پلی بین نخبگان علاقه‌مند به مشارکت در فرآیند تولید و سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی و فناورانه، بستری را فراهم می‌کند که امکان ارتقاء فناوری و توسعه تولید با حضور فعال مردم فراهم شود.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان افراد متخصص و کارآفرین را به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طریق ارائه حمایت‌های مالی، فنی و مدیریتی تحت پوشش خود قرار می‌دهد تا ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه را به منصه‌ ظهور رسانند.

سرگزی ادامه داد: این بنیاد از طریق برنامه‌های آموزشی، مسابقات فناوری و همچنین پشتیبانی مالی، تلاش می‌کند تا مردم را به مشارکت فعال در فرآیند تولید و نوآوری تشویق کند. استفاده از توانمندی‌های بنیاد نخبگان در جهت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نه‌تنها به ایجاد فرصت‌های جدید برای کارآفرینان و نوآوران کمک می‌کند؛ بلکه باعث افزایش رقابت‌پذیری و ارتقاء صنعت و فناوری کشور نیز می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان الگوی تشکیل کانون‌های مردمی در سطح بنیاد ملی نخبگان را نمونه‌های موفق مردمی‌سازی دانست و اظهار کرد: بدین منظور در سطح استان، در دو سال گذشته با شناسایی و پشتیبانی از ۶ کانون‌ مردمی شناسایی و هدایت مستعدان، در «طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)» برای دانش‌آموزان دوره متوسطه در راستای ارتقاء کیفیت تحصیل رسمی، غنی‌سازی در حوزه‌های استعدادی و پرورش مهارت‌های پایه اثرگذاری نخبگانی (خلاقیت، حل مسئله، رهبری و همدلی اجتماعی) را اجرایی کرده که نتایج مثبت آن می‌تواند به عنوان الگویی جهت توسعه نقش مردم در همه حوزه‌های اجرایی مورد امعان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری، مجموعه بنیاد ملی نخبگان در تلاش است که با تعاملات و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی استانی و در نتیجه هم‌افزایی و تبادل تجربیات بین‌سازمانی، گامی مؤثر در تحقق شعار سال بردارد.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد

این سیارک که در سال ۲۰۱۶ کشف شد، قرن‌هاست در مداری نزدیک به زمین، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *