فضاپیمای «استارلاینر» با موشک «اطلس ۵» ملاقات کرد


عکس‌های منتشرشده توسط شرکت «بوئینگ»، فضاپیمای «استارلاینر» این شرکت را در حالی نشان می‌دهند که در حال رسیدن به محل نگهداری موشک «اطلس ۵» است.

به گزارش ایسنا، اولین فضاپیمای «استارلاینر»(Starliner) شرکت «بوئینگ»(Boeing) روز ۱۶ آوریل و پیش از پرتاب مورد انتظار در اوایل ماه مه، یک سفر جاده‌ای کوتاه داشت.

به نقل از اسپیس، استارلاینر حوالی ساعت پنج صبح به وقت منطقه زمانی شرقی سوار بر یک تریلر به سمت موشک «اطلس ۵»(Atlas V) شرکت «ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی»(ULA) رفت تا برای مأموریت خود به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) در روز ششم مه آماده شود.

در این مأموریت موسوم به «آزمایش پرواز خدمه»(CFT)، دو فضانورد کهنه‌کار ناسا و خلبانان آزمایشی سابق نیروی دریایی شامل فرمانده «بری ویلمور»(Barry Wilmore) و خلبان «سونی ویلیامز»(Suni Williams) حضور خواهند اشت.

ویلمور و ویلیامز

مقصد استارلاینر، تأسیسات ادغام عمودی شرکت ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی بود که موشک اطلس ۵ در آنجا مستقر است. بوئینگ در حساب ایکس خود اعلام کرد که موشک و فضاپیما در ساعت ۱۱:۴۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی با موفقیت ادغام شدند.

پس از تکمیل فرآیند ادغام و تأیید ارتباطات بین موشک و فضاپیما، وسایل نقلیه با هم به سکوی پرتاب در «مرکز فضایی کندی» ناسا فرستاده خواهند شد.

ماموریت تقریبا یک‌ هفته‌ای استارلاینر به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی، با هدف آزمایش همه سیستم‌های اصلی به همراه فضانوردان انجام خواهد شد. آزمایش پرواز خدمه، به دنبال دو پرواز بدون سرنشین پیشین استارلاینر انجام خواهد شد؛ پرواز سال ۲۰۱۹ که طبق برنامه‌ریزی به ایستگاه فضایی بین‌المللی نرسید و پرواز سال ۲۰۲۲ که به دنبال تغییرات متعدد در استارلاینر به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و همه اهداف اصلی پرواز را برآورده کرد.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

ویدیو/ بادبان خورشیدی ناسا در مدار سفرهای فضایی جدید

بادبان خورشیدی ناسا که با استفاده از کامپوزیت‌های پیشرفته ناسا ساخته شده، با موفقیت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *