بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه‌برداری


سازمان نقشه‌برداری کشور از روز ۸ اردیبهشت میزبان محققان و صاحبنظران در حوزه‌های ژئوماتیک خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳)، از یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های  تخصصی، از برنامه‌های جنبی این همایش است که به صورت حضوری و مجازی در سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار می‌شود. “ژئودزی و ژئودینامیک (تعیین موقعیت، ناوبری و چارچوب‌های مختصاتی زمین مرجع)”، “آبنگاری (چارت دریایی، تغییرات تراز دریا، ایمنی دریانوردی، کاداستر دریایی)”، “ژئودزی و ژئودینامیک”، “فتوگرامتری و سنجش از دور (پهپاد، سامانه‌های پویای تولید و به‌روزرسانی نقشه و اطلاعات مکانی)”، “سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی” و “فناوری‌های نوین در حوزه اطلاعات مکانی” از موضوعاتی است که در این رویداد در خصوص آن تبادل نظر می‌شود.

در بخش پوستر نیز تحقیقات فعالان این عرصه در حوزه‌هایی چون “سیاست‌ها، قوانین، استانداردها و تنظیم‌گری در حوزه مدیریت اطلاعات مکانی” و “فتوگرامتری و سنجش از دور”، “سامانه‌ها و زیرساخت‌های اطلاعات مکانی” و “کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی، اقلیم و محیط زیست، حمل و نقل” خواهد بود.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند

دنیای علم و فناوری در روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت شاهد رخدادهای جالبی بود که این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *