خورشید گرفتگی در آمریکا/حمایت مالی ۲ برابری از فناوری‌های نوظهور


وقوع خورشید گرفتگی در سراسر آمریکای شمالی، حمایت مالی ۲ برابری از فناوری‌های نوظهور، عرضه نرم‌افزاری در مسیر بومی‌سازی دانش کشاورزی در کشور، تولید ویال مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی،‌ نجات جان راننده تسلا از سقوط جرثقیل، تبدیل چین به مرکز هوش مصنوعی جهان و پیشگیری از قطع عضو دیابتی‌ها با کمک یک جوراب جزو مهمترین اخبار علم و فناوری امروز(دوشنبه ۲۰ فروردین) بودند.

به گزارش ایسنا، امروز(هشتم آوریل/ ۲۰ فروردین) خورشید گرفتگی کاملی در سراسر آمریکای شمالی از مکزیک گرفته تا ۱۵ ایالت ایالات متحده و تا کانادا را فرا خواهد گرفت. برای بینندگان داخل مسیر این گرفتگی، ماه به طور کامل خورشید را می‌پوشاند، آسمان را تاریک می‌کند و جو بیرونی پنهان ستاره ما را آشکار می‌کند اما در ایران چگونه می‌توان با این پدیده همراه شد؟

ناسا پخش زنده این رویداد را در صفحه خود همراه با گفتگوهایی با متخصصان از ساعت یک ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی برابر با ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آغاز می‌کند و پخش زنده این رویداد تا ساعت چهار بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی معادل ۲۳:۳۰ به وقت ایران ادامه خواهد داشت.

حمایت مالی ۲ برابری از فناوری‌های نوظهور

دبیر ستاد توسعه نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ‌ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات حمایت این ستاد از تحقیقات حوزه‌ فناوری‌های رو به آینده و نوظهور، گفت: در صورتی که پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکتری در حوزه‌های نوظهور باشد، با ضریب ۲، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

عرضه نرم‌افزاری در مسیر بومی‌سازی دانش کشاورزی در کشور

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ارائه یک نرم‌افزار، گامی در جهت بومی‌سازی دانش کشاورزی برداشته است؛ این نرم‌افزار با استفاده از داده‌های داخلی، به کشاورزان کمک می‌کند تا مناسب‌ترین منطقه برای کشت هر محصول را شناسایی کنند.

تولید ویال مایع خوراکی آهن بدون عوارض گوارشی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید ویال مایع خوراکی آهن شدند که عوارض گوارشی نداشته و در عین حال از جذب بالایی برخوردار است.

بومی‌سازی سیستم عامل اختصاصی خودرو از سوی فناوران کشور

محققان دو شرکت دانش‌بنیان با ایجاد کنسرسیومی موفق به تولید سیستم عامل اختصاصی خودرو شدند و به گفته آنها کاربردی شدن آن امکان هر تغییری را به خودروسازان کشور می‌دهد.

عرضه کرم‌های ضدآفتاب نانویی با قابلیت ایجاد خاصیت محافظتی بلافاصله بعد از مصرف

یکی از شرکت‌های فناور کرم‌های ضد آفتاب مبتنی بر نانوذرات اکسید روی روکش دار را به تولید رساندند که بلافاصله پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند.

خودروی تسلا جان راننده‌اش را از سقوط جرثقیل نجات داد

به شکلی باورنکردنی، راننده تسلا مدل Y که یک قطعه از جرثقیل روی آن سقوط کرد، بدون آسیب از این حادثه جان سالم به در برد.

چین به مرکز هوش مصنوعی جهان تبدیل می‌شود

چین با تقویت فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه استفاده از آن قصد دارد خود را در آینده به مرکز هوش مصنوعی جهان تبدیل کند.

پیشگیری از قطع عضو دیابتی‌ها با کمک یک جوراب!

پژوهشگران کره جنوبی در پژوهش جدیدی نشان داده‌اند که شاید با کمک یک جوراب الکترونیکی بتوان از بروز زخم پا در افراد مبتلا به دیابت و قطع عضو آنها جلوگیری کرد.

انتهای پیام


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود

شرکت «ویرجین گلکتیک» قصد دارد هفتمین سفر فضایی خود را روز هشتم ژوئن به پرواز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *