تقدیر از ۵۳ پژوهشگر، فناور و واحد نمونه در سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: بر اساس بررسی‌های ۷ کمیسیون در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف، در سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از ۵۳ نفر و واحد نمونه تقدیر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی فکور ثقیه در نشست خبری امروز که در آستانه هفته پژوهش و فناوری با هدف تشریح برنامه‌های سی‌ودومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: موضوع پژوهش و فناوری پیشران یک کشور برای رسیدن به بلوغ علم و فناوری است. 

وی با بیان اینکه سی و دومین دوره جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، یک‌شنبه ۱۹ آذرماه برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قدمت این جشنواره حتی از جشنواره پژوهش و فناوری وزارت علوم بیشتر است و «روز پژوهش» نیز به پیشنهاد دانشگاه تهران نامگذاری شده است. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در این جشنواره از ۵۳ نفر و واحد نمونه تقدیر خواهد شد، گفت: بر اساس بررسی‌های  ۷ کمیسیون مختلف، ۵۳ نفر معرفی شده‌اند. ۳ نفر پیشکسوت نمونه و ۵ پژوهشگر برجسته مورد تقدیر قرار می‌گیرند. پژوهشگر برجسته، فردی است که از ابتدای فعالیت پژوهشی بالاترین امتیاز را کسب کرده است. 

فکور ثقیه ادامه داد: همچنین در سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ۷ نفر پژوهشگر نمونه که دستاوردهای اخیر برجسته‌ای داشته‌اند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و ۹ نفر پژوهشگر جوان نمونه معرفی می‌شوند. 

وی در مورد رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی برگزیده در این جشنواره گفت: موضوع کاربردی کردن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها مورد توجه قرار داشته است. امسال ۵ مورد رساله نمونه و دو مورد رساله مشترک نمونه، ۵ مورد کارشناسی ارشد نمونه، یک نفر کارشناس اجرایی نمونه، یک مورد کارشناس پژوهشگر نمونه معرفی خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: چون این جشنواره به صورت ترکیبی با دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، ۲ نفر از علوم پزشکی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. 

فکور ثقیه افزود: یک آزمایشگاه نمونه، یک کتابخانه نمونه، یک موسسه پژوهشی نمونه، ۲ موسسه کارفرمایی نمونه، یک مورد برگزیده فناوری و ۵ مورد مجریان ارتباط با جامعه و صنعت، یک مدیر پژوهشی نمونه نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. رویکرد به سمت تقدیر از فناوران نمونه به سمت ثروت از موضوعات پژوهشی است و مجموعا ۵۳ مورد تقدیر خواهند شد. 

وی خاطرنشان کرد: هر سال آیین‌نامه برگزیدگان پژوهش و فناوری به روزرسانی می‌شود و با توجه به نیازهای جامعه و صنعت تغییر می‌کند.

ادامه دارد…


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

تجهیز بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی با ابزارهای شناختی ایران‌ساخت

تجهیز بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی با ابزارهای شناختی ایران‌ساخت – دیده بان علم ایران

کد خبر:۵۲۱۱۹ یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۳ با هدف خودکفایی در زمینه طراحی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *