امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان

در یک جلسه مهم با حضور دکتر اسماعیل زینالی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد استان قزوین، دکتر بهروز مینایی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک، و دکتر دانیال سمیعی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان، یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه در زمینه توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی و رباتیک به امضاء رسید. این اقدام نشانگر تعهدات قوی سازمان‌ها به ترویج همکاری‌های استراتژیک و توسعه مشترک در زمینه‌های کلان تکنولوژی‌ای و هوش مصنوعی بود.

در این جلسه که در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و با حضور دکتر احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه برگزار شد، مسیر توسعه و پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی مورد بررسی و بحث قرار گرفت. از اهمیت این جلسه می‌توان به تعیین راهبردها و اهداف مشترک، افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه، و تشکیل گروه‌های کاری متخصص اشاره کرد.

به طور خاص، نقشه راه توافقی مشترک در زمینه توسعه پژوهش‌های مرتبط با سامانه‌های هوش مصنوعی به منظور تامین سرمایه‌گذاری لازم برای تحقیق، نمونه‌سازی، و اجرای پروژه‌های نوآورانه به ویژه تحت عنوان توسعه زیست‌بوم نوآوری خوشه فناوری‌های هوش مصنوعی پرداخت. از طریق ایجاد شرایط مناسب برای رشد و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، اهمیت بخشی از فعالیت‌ها متمرکز بر ایجاد ارتباطات تجاری موفق برجسته شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری در توسعه و ارتقاء سرمایه‌انسانی نیز یکی از اولویت‌هاست. افزایش توانمندی‌های انسانی در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی، ایجاد فرصت‌های آموزشی، و تسهیل در انتقال تجربیات و دانش به عنوان قطبی اصلی در توسعه این زمینه مطرح شد.

به علاوه، از امکانات مشترک طرفین برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی، ایجاد آزمایشگاه‌های مشترک، و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی به منظور تبادل نظر و ایجاد انگیزه در این حوزه بهره‌مندی خواهد شد. این اقدامات گام مهمی در جهت ایجاد ارتباطات اجتماعی و ترویج دانش فنی بین اعضای جامعه دانشگاهی و صنعتی است.

با تأکید بر اهمیت ایجاد پایگاه‌های دانش در زمینه هوش مصنوعی، تشکیل انجمن‌ها و گروه‌های تحقیقی مشترک، و همچنین حمایت از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های آب، انرژی گذار انرژی، و انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان بخشی از این تفاهم‌نامه، تصویب گردید. این اقدامات بر آن است که با همکاری برنامه‌ریزی و اجرای مشترک، می‌توان به توسعه پایدار در زمینه هوش مصنوعی دست یافت و بر اساس اصول علمی و فناورانه، جامعه‌ها را به سوی یک آینده بهتر هدایت نمود.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان آمادگی خود را جهت سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مالی به کسب و کارهای حوزه هوش مصنوعی اعلام می‌دارد.


منبع خبر

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

شرایط ورود به حرفه برای فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های تخصصی تسهیل می‌شود

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با هم‌افزایی اجزای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *