از طرف دیگر با رشد صنعت مراکزخرید کشور و تاسیس مجموعههای مدرن و چندمنظوره، این فروشگاهها به محلی برای دسترسی بهتر مردم و مشتریان و تامین تمامی کالاهای مورد نیاز از قبیل مواد غذایی، مواد آرایشی –بهداشتی، پوشاک و لوازم خانگی زیر یک سقف تبدیل شد.
فروشگاههای «شهروند»، «رفاه»، «اتکا»، «سپه» و در سالهای اخیر «هایپراستار» و «هایپرمی» معروفترین فروشگاههای زنجیرهای ایران هستند که طیف وسیعی از کالاها را به مشتریان خود عرضه میکنند، اما برخی از فروشگاههای زنجیرهای نیز تنها در زمینه ارائه گروههای غذایی فعالند.
در این میان فروشگاههای زنجیرهای عملکرد شایستهای را از خود به نمایش گذاشتند و اقدامات مختلفی را جهت به حداقل رساندن خطر انتقال ویروس بین پرسنل و مشتریان در فضای فروشگاهی صورت دادند؛ از غربالگری مشتری پیش از ورود به فضای فروش گرفته تا ضدعفونی کردن کالاهای موجود در فروشگاه بهطور دائمی و افزایش ساعت کاری و ارائه خدمات به صورت شبانهروزی و ….
طبیعی بود که در روزهای ابتدایی دستوپنجه نرم کردن با ویروس کرونا، شارژ و تامین کالاهای مورد نیاز همراه با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان و مردم به دغدغه مدیران فروشگاهها تبدیل شود.
منبع خبر
