راهنمای صفر تا صد مدیریت شبکه های اجتماعی



ابزارهای بسیاری جهت مدیریت شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ اما کار با این ابزارها گاهی بسیار وقت‌گیر است.
بخشی از فعالیت‌هایی که در مدیریت شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود به شرح زیر است:
بسیاری از افراد به دنبال این هستند که به تنهایی مدیریت تمامی شبکه‌های اجتماعی را انجام دهند و برخی دیگر به دنبال این هستند که به عنوان مدیر شبکه‌ها مشغول به فعالیت شوند.
این مقاله برای همه این افراد نوشته شده است؛ اما هدف اصلی این است که به شما بگوییم که چرا باید مدیریت شبکه خود را به یک کاردان بسپارید.
اگر بدانید که چرا شبکه‌های اجتماعی نیاز به مدیریت دارند؛ شاید تصمیم‌گیری شما در این زمینه ساده‌تر باشد.
۱# مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیازمند استراتژی است
بدون استراتژی امکان موفقیت در شبکه‌های اجتماعی با این سطح از رقابت امری غیرممکن است؛ مگر اینکه شانس بیاورید.
۲# مدیریت شبکه‌های اجتماعی زمان‌بر است
در مدیریت شبکه‌های اجتماعی باید تخصص در نظر گرفته شود.
۵# شبکه‌های اجتماعی کانال موثقی جهت شناخت مشتریان جدید است
همه کسب‌وکارها نیاز به افراد جدید دارند؛ شبکه‌های اجتماعی به دلیل حضور گسترده مردم، محیط مناسبی جهت شناخت مشتریان جدید است.
در نتیجه، با استفاده از این موقعیت امکان دیده‌شدن کسب و کار شما بیشتر می‌شود.
شبکه‌های اجتماعی این موضوع را امکان پذیر کرده است؛ اما برای افزایش وفاداری نیاز به مدیریت صحیح است.
در این قسمت به بخشی از فواید شبکه‌های اجتماعی جهت پیشرفت کسب‌وکار شما اشاره خواهیم کرد.
اگر کسب و کار شما ویژگی‌های زیر را دارد؛ نیاز به مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای شما ضروری است:
حضور در شبکه‌های اجتماعی بدون مدیریت صحیح توسط تیم وارد یا شخص حرفه‌ای تنها زمان شما را هدر می‌دهد.
در ادامه به بررسی مدیریت شبکه‌های اجتماعی متفاوت خواهیم پرداخت.
به همین جهت پیش از هر چیزی در مدیریت این شبکه‌ها باید هر یک از آن‌ها را به خوبی بشناسید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.
ما در ادامه مدیریت چند شبکه را بررسی کرده‌ایم؛ اما تعداد شبکه‌های اجتماعی بیش از این‌ها است.
و سایر شبکه‌های اجتماعی تاثیر چشمگیری بر موفقیت کسب‌وکار شما دارد.
در واقع اگر بخواهید در این شبکه اجتماعی دیده شوید باید مدیریت اینستاگرام را به خوبی بدانید.
در مدیریت این شبکه باید همه فعالیت‌ها منطقی، زمان‌بندی شما و فکرشده باشد.
به همین دلیل است که برای مدیریت این شبکه حتما به شخصی کاربلد و وارد دارید.
مدیریت تلگرام به معنای ارسال پست، برنامه ریزی برای تولید محتوا، بررسی آمار و غیره است.
بهتر است که مدیریت این شبکه اجتماعی در کنار مدیریت اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی باشد.
توئیتر یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در سطح بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد.
اگر کسب‌وکار شما در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند؛ حضور در این شبکه بسیار مهم است.
اما مدیریت فیسبوک نیاز به شناخت دقیق این شبکه و برنامه‌ریزی بر اساس ماهیت آن دارد.
هر یک از شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌هایمنحصربه‌فرد خود را دارند؛ به همین جهت مدیریت آن‌ها باید منطبق با ماهیت آن‌ها باشد.
در ادامه با ما باشید که به شما بگوییم مدیر شبکه‌های اجتماعی چه شخصی است و اگر قصد استخدام چنین فردی را دارید؛ باید چه انتظاراتی داشته باشید.
همچنین اگر دنبال این حرفه هستید؛ باید به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی وظیفه خود را بدانید.
مدیر شبکه اجتماعی فردی است که تمام مسئولیت‌های شبکه‌های اجتماعی مورد نظر شما را بر عهده می‌گیرد.
اگر بخواهیم وظایف مدیر شبکه اجتماعی را به صورت گسترده‌تر بررسی کنیم؛ موارد زیر قابل ملاحظه هستند:
یک مدیر شبکه اجتماعی موفق کسی است که راهنمایی‌های مفیدی در زمینه مدیریت زمان را انجام دهد.
این شخص به شما می‌گوید که در هر شبکه اجتماعی چقدر زمان باید بگذارید که نتیجه نهایی قابل قبول باشد.
البته وظایف شخصی که به عنوان مدیر شبکه‌های اجتماعی انتخاب می‌شود؛ گسترده‌تر از این موارد است.
حالا تصور کنید که چند شبکه اجتماعی با ماهیت‌ها و سبک خود به تمامی این موارد نیاز داشته باشند.
بدون شک با توجه به شرایط ایجادشده؛ همه کسب‌وکارها چه کوچک و چه بزرگ به فکر استفاده از پتانسیل رسانه‌های اجتماعی هستند؛ ‌اما همانطور که اشاره شد، بدون ابزار این کار امکان پذیر نیست.
حتی شما باید شبکه‌های اجتماعی ایرانی را نیز جهت پیشرفت خود در نظر داشته باشید.
این ابزارها به سادگی هر چه تمام‌تر به شما اجازه مدیریت چند شبکه به صورت هم زمان را می‌دهد.
در نتیجه در یک بستر، امکان بررسی عملکرد چند شبکه وجود دارد و این کار را به مراتب ساده‌ترمی‌کند.
ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی در این امر بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند.
توسط این ابزارها شما در یک فضا قادر به پاسخگویی به تمام مکالمات خواهید بود؛ البته این موضوع به ابزار مورد استفاده نیز بستگی دارد.
گاهی اوقات ما به ارسال تعداد قابل توجهی پیام به مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی نیاز داریم.
به همین جهت بهترین راهکار در مدیریت شبکه‌های اجتماعی این است که از ابزارهای شبکه‌های اجتماعی که این امکان را برای ما فراهم می‌کنند؛ استفاده کنیم.
این موضوع توسط ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی امکان پذیر است.
این راهکار در مدیریت شبکه‌های اجتماعی توسط ابزارها امکان پذیر است.
توجه کنید اگر مدیر کسب‌وکاری که شبکه‌های اجتماعی آن در دست شما است؛ نباشید؛ کار کمی سخت می‌شود.
ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند.
امکان ارسال تصاویر از طریق این ابزارها به سادگی فراهم شده است.
استفاده از ابزاری که تمام شبکه‌های اجتماعی شما را کنترل کند؛ سبب می‌شود که در هر قسمت ازرسانه‌های اجتماعی، هویت بصری و محتوایی یکسانی داشته باشید.
یکی از ابزارهای رایگان مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است.
برخی از افراد از این ابزار به عنوان بهترین پلتفرم مدیریت شبکه اجتماعی یاد می‌کنند.
است؛ در نتیجه با این ابزار امکان مدیریت چندین شبکه اجتماعی به صورت همزمان وجود دارد.
در واقع شما توسط ابزار ذکر شده به سادگی هرچه تمام‌تر امکان برنامه‌ریزی و انتشار محتوا را خواهید داشت.
یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی رایگان به ویژه برای توئیتر است.
همچنین پنل مدیریت شبکه‌های اجتماعی این برنامه برای کاربران توییتر به صورت رایگان ارائه می‌شود.
همچنین امکان مکالمه زنده یکی از قابلیت‌های دیگر این ابزار مدیریت توییتر است.
اگر قصد استفاده از این ابزار را در شبکه‌های اجتماعی دیگر غیر از توییتر دارید؛ باید نسخه پولی آن را بخرید.
در نسخه رایگان امکانات تنها برای شبکه اجتماعی توییتر فعال است.
قیمت پلن‌های این ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی از ۷.
شاید این ابزار جهتبرنامه‌ریزی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، ابزار قدرتمندی نباشد اما امکان شناخت کاربران توییتر را به صورت عمیق فراهم می‌کند.
در نتیجه با این ابزار امکان قدرتمند سازی شبکه توییتر برای شما ایجاد می‌شود.
با این ابزار امکان بررسی کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند؛ وجود دارد.
اگر کسب‌وکاری در حال رشد دارید؛ این ابزار انتخاب مناسبی به عنوان سرویس مدیریت شبکه اجتماعی خواهد بود.
گزینه‌های بسیاری در رابطه با ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به صورت رایگان وجود دارد.
شاید جهتبهره‌مندی از بخش رایگان به استفاده از چند ابزار به صورت همزمان نیاز داشته باشید؛ بنابراین سعی کنید بهترین ابزار را با توجه به کسب‌وکار خود انتخاب کنید؛ یک انتخاب اشتباه زمان شما را هدر می‌دهد.
هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین مواردی است که پس از بررسی تمامی این موارد به آن می‌رسیم.
این هزینه از جهات بسیاری قابل بررسی است؛ اما به صورت کلی چندین انتخاب جهت مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود دارید که هر یک هزینه‌های متفاوتی دارند.
سه مورد زیر انتخاب‌های شما جهت مدیریت رسانه‌های اجتماعی است:
هر یک از این موارد هزینه‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به صورت کلی موارد موثر بر هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنیم.
مدیریت برخی از شبکه‌های اجتماعی همانند مدیریت اینستاگرام یا مدیریت لینکدین برای بسیاری از افراد مهم‌تر از مدیریت تلگرام یا فیسبوک است.
در نتیجه هزینه در نظر گرفته شده جهت مدیریت شبکه اجتماعی خاصی که مهم‌تر است؛ بیشتر از سایر شبکه‌ها خواهد بود.
همانطور که اشاره شد؛ ساخت حساب کاربری در بیشتر شبکه‌های اجتماعی رایگان است؛ اما پیشرفت در این شبکه‌ها به بررسی و پرداخت هزینه نیاز دارد.
یکی از این هزینه‌ها در مدیریت شبکه‌های اجتماعی تبلیغات است.
هراندازه که خدمات حرفه‌ای‌تری به شما ارائه شود؛ هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.
همچنین هزینه دریافتی توسط مدیر شبکه‌های اجتماعی که کمتر از ۳ سال سابقه مدیریت دارد؛ به مراتب کمتر از فردی است که بیش از ۱۰ سال در این حوزه فعالیت می‌کند.
اگر قصد استفاده از خدمات شرکت‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی را داشته باشید به شما پلن هایی پیشنهاد می‌شود.
در نهایت هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی جهت چنین کسب‌وکارهایی به مراتب بیشتر خواهد بود.
به همین دلیل است که شرکت مدیریت شبکه‌های اجتماعی در ابتدا از شما در رابطه با این موضوع سوال می‌پرسد.
هر شبکه اجتماعی قوانین منحصربه‌فرد خود را دارد و بر اساس این هزینه نهایی تعیین می‌شود.
باید بدانید که منظور شما از مدیریت شبکه‌های اجتماعی چیست.
تولید محتوا تاثیر مستقیمی بر هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی دارد.
پرداخت هزینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی به صورت‌های متفاوتی امکان پذیر است.
این پلن‌ها به صورت کلی یکی از به‌صرفه‌ترین راهکارها جهت مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستند.
این حالت زمانی منطقی است که چندین شبکه اجتماعی به صورت همزمان داشته باشید.
همچنین توجه داشته باشید که انتخاب مدیر شبکه‌های اجتماعی ماهر به همین سادگی نیست و باید بسیار هوشمندانه عمل کنید.
همانطور که ذکر شد؛ شرکت‌های بسیاری در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند؛ اما مناسب‌ترین آن‌ها به انتخاب شما بستگی دارد.
به صورت کلی با استفاده از خدمات شرکت مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مزایا زیر نصیب شما می‌شود.
به بیان ساده مزیت استفاده از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی شرکت دیجیتال مارکتینگ این است که شما کسب‌وکار خود را پیش می‌برید و تاثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را بدون اتلاف وقت و تحمل سختیمی‌بینید.
به همین جهت است که شاید بسیاری از افراد در مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود با شکست مواجه می‌شوند.
اما اگر هنوز خودتان تصمیم به مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی دارید؛ باید زمان زیادی را برای این کار در نظر بگیرید.
همین موضوع دلیلی است که بسیاری از کسب‌وکارها بعد از مدت زمان کوتاهی دیگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نمی‌کنند.
علاوه بر این موضوع، هزینه نهایی که باید جهت تبلیغات در صفحات نادرست، تولید محتوا و غیره بگذارید بیش از آن چیزی است که تصورش را کنید.
این آژانس نیاز شما را شناخته است و با توجه به آن تمام آن چیزی که جهت مدیریت‌های شبکه‌های اجتماعی خود نیاز دارید را با هزینه‌ای معقول و کیفیتی ستودنی ارائه می‌کند.
در نتیجه اگر تصمیم گرفته‌اید که مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را به شرکت حرفه‌ای در این زمینه بسپارید؛ راز منتظر شما است.



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *