به زبان ساده در بازار «توقف بیجا، مانع کسب است»، اما در مالها و مراکز خرید مدرن توقف بیجای مشتری نهتنها مانع کسب نیست بلکه «پاخور» مال را افزایش میدهد؛ موضوعی که از ضروریات رونق یک مال یا مرکز خرید مدرن است.
اما چه عواملی موفقیت یک مال را تضمین میکند؟ چه محرکهایی سبب ایجاد پاخور در مجتمع تجاری میشود؟
در تحقیقات دیگری مشخص شد شهربازی سبب جذب خانوادههای جوانتر به مجموعه میشود و این مشتریان از فودکورت و مغازههای مجتمع هم بازدید میکنند.
تحقیقی نشان داده ۱۰درصد از مشتریان مرکز تجاری هدف خود را بازدید از شهربازی قرار دادهاند.
مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی و سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی دارند، حداقل دو ساعت زمان بیشتری را سپری میکنند.
در واقع وجود سینما و شهربازی تاثیر مستقیمی در ترافیک حضور افراد یا پاخور مال میگذارد.
با توجه به رشد شهری و کمبود فضاهای تفریحی برای کودکان و نوجوانان، وجود مراکز تفریحی در مالها میتواند عامل مهمی برای حضور خانوادهها باشد.
به هرحال نما با توجه به اینکه اولین عنصر ارتباط مشتری با مجتمع تجاری است، شایسته طراحی وزین و متفکرانه است.
خرید آنی در مال با افزایش زمان سپری شده، بیشتر میشود که این نشان از کمال تفکر در طراحی داخلی مال است.
آیا حضور برندهای برتر، از یک مال تصویر ذهنی مثبت میسازد؟ آیا قیمتهای مناسب اجناس برای مال، پاخور ایجاد کرده است؟ آیا موقعیت جغرافیایی مال، سبب اقبال عمومی شده؟ تمامی این عوامل در موفقیت یک مرکزخرید نقش دارند اما فودکورت نقش بسزایی در جذابیت یک مال به وجود میآورد.
سینماهایی که با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به سینماهای قدیمی در مالهای مشهور دنیا در حال ساخت هستند که با استقبال بسیار زیادی روبهرو شده و این موضوع در ایجاد پاخور برای مال تاثیر چشمگیری داشته است.
یکی از خدمات قابل ارائه در مال، بخش شهربازی مخصوص کودکان و نوجوانان است که در ایجاد پاخور موثر نشان میدهد.
منبع خبر
