بمباران نوآوری در خرده‌فروشی



که به کاربر این امکان را می‌دهد با استفاده از تلفن همراه خود، فروشگاه را بگردد، انتخاب، خرید و در نهایت پرداخت کند؛ بدون اینکه مجبور باشد زمان زیادی را در فضای فروشگاه و صف طولانی صندوق هدر دهد.
این دو اپلیکیشن خرید، نقش تعیین‌کننده‌ای در استفاده از تلفن همراه برای تسهیل فرآیند خرید ایفا کرده‌اند.
این سیستم علاوه‌بر تسهیل فرآیند پرداخت انعام به مسئولان فروشگاه، فرهنگ سخاوتمندی را در دورانی که استفاده از کارت‌های نقدی و الکترونیکی در میان مردم رواج پیدا کرده، گسترش می‌دهد.
در سه دهه اخیر، صنعت خرده‌فروشی به‌عنوان حرفه‌ای که در روزهای نه‌چندان دور در اکثر کشورها به‌صورت سنتی اداره می‌شد، دستخوش پوست‌اندازی تدریجی و به‌اصطلاح مدرنیزه شده است؛ به‌طوری‌که امروزه نه‌تنها انجام کلیه امور مربوط به فروش اعم از تهیه اجناس، انبارداری، توزیع، چیدمان، فروش و حسابداری در خرده‌فروشی بیشتر برمبنای سیستم انجام می‌گیرد، بلکه در اغلب اوقات فرآیند خرید توسط مشتریان آسان‌تر و در اکثر مواقع به‌صورت یک سرگرمی آخر هفته صورت می‌پذیرد.
از دیدگاه یک مدیر فروشگاه که شاید مدت‌ها به روش سنتی مجری و ناظر امور فروشگاه خود بود، دنیای دیجیتال در ابتدا دنیایی پیچیده به نظر می‌رسد اما در درازمدت، برای بقا در میدان رقابت، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش حاشیه سود ناگزیر از بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید خواهد بود؛ هرچند استفاده از این‌ دستاوردها و تجهیزات نوین در دنیای فناوری اطلاعات ارزان نخواهد بود.
در این بین طبیعی است با اختصاص حجم قابل‌توجهی از بازار فروش کالاها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مدیریت هزینه برای کسب سود بالاتر و بقا در این رقابت تنگاتنگ، نقش ویژه‌ای به خود می‌گیرد.
آنها نهایت استفاده را از فضاهای موجود در فروشگاه‌های خود جهت ترغیب مشتری برای خرید کالای موردنظر استفاده می‌کنند.
این شرکت با آنالیز آمار فروش کلیه کالاها در تمامی فروشگاه‌های مجموعه خود، متوجه میانگین بالای فروش تنقلات در این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه‌ها می‌شود و اقدام به پخش آگهی‌های مربوط به تنقلات اعم از کالاهای جدید یا کالاهای موجود در فهرست تخفیف در زمان موردنظر در نمایشگرهای تبلیغاتی این فروشگاه می‌کند.



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *