بازار شبکه‌های اجتماعی آمریکا در ۲۰۲۵؛ یوتیوب و فیس‌بوک همچنان صدرنشین، تیک‌تاک و اینستاگرام در تعقیب

خلاصه‌ی سریع

تازه‌ترین گزارش پیو نشان می‌دهد ۸۴٪ آمریکایی‌ها یوتیوب و ۷۱٪ فیس‌بوک استفاده می‌کنند. اینستاگرام تازه به مرز ۵۰٪ رسیده، تیک‌تاک ۳۷٪ شده و واتس‌اپ و ردیت هم رشد آرام اما پیوسته دارند. جوان‌ها همچنان تیک‌تاک، اسنپ و ردیت را ترجیح می‌دهند و بزرگ‌ترها در فیس‌بوک و یوتیوب می‌مانند.

چه خبر در استفاده از شبکه‌هاست؟

تیک‌تاک؛ از ۲۱٪ به ۳۷٪ در ۴ سال

هر چند رشد سالانه‌اش کم شده، اما کاربران بالای ۱۸ سال تقریباً دوبرابر ۲۰۲۱ شده‌اند. یک‌چهارم این کاربران هر روز سر می‌زنند.

اینستاگرام بالاخره ۵۰٪ را لمس کرد

از ۴۰٪ در ۲۰۲۱ به ۵۰٪ رسیده و در گروه سنی ۱۸–۲۹ سال، ۸۰٪ عضو هستند.

واتس‌اپ و ردیت هم رشد دارند

  • واتس‌اپ: ۲۳٪ ← ۳۲٪
  • ردیت: ۱۸٪ ← ۲۶٪

شبکه‌های تازه‌وارد هنوز جا نیفتاده‌اند

تریدز ۸٪، بلواسکای ۴٪ و ترث سایشال ۳٪؛ بیشتر کاربرانشان سیاسی‌اند و سایز کوچک.

چند نفر هر روز سر می‌زنند؟

شبکههر روزچند بار در روز
فیس‌بوک۵۲٪۳۷٪
یوتیوب۴۸٪۳۳٪
تیک‌تاک۲۴٪
ایکس (توییتر)۱۰٪

کدام گروه کجاست؟

سن؛ مهم‌ترین پیش‌بینی‌گر

  • ۱۸–۲۹ سال: ۹۵٪ یوتیوب، ۸۰٪ اینستا، ۶۳٪ تیک‌تاک، ۵۸٪ اسنپ، ۴۸٪ ردیت
  • ۶۵+ سال: ۶۴٪ یوتیوب، ۱۹٪ اینستا، ۵٪ تیک‌تاک، ۴٪ اسنپ، ۶٪ ردیت

جنسیت و تحصیلات هم مؤثرند

  • زنان بیشتر در فیس‌بوک (۷۸٪)، اینستا (۵۵٪) و تیک‌تاک (۴۲٪)
  • مردان بیشتر در ایکس (۲۹٪) و ردیت (۳۷٪)
  • دارندگان مدرک دانشگاهی: ۵۸٪ اینستا، ۴۱٪ واتس‌اپ، ۴۰٪ ردیت

حرف آخر برای تولیدکنندگان محتوا

برای دیده شدن عمومی، یوتیوب و فیس‌بوک را از دست ندهید. برای جوان‌ها تیک‌تاک، اینستاگرام و ردیت بگذارید. به علایق هر سن و جنس توجه کنید و یک محتوا را همه‌جا کپی نکنید. روندها آرام اما پیوسته‌اند؛ بستن حساب از فیس‌بوک به معنای نابودی آن نیست، بلکه مهاجرت تدریجی نسل‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *