با آهنگساز هوشمند KLAY، ریمیکس قانونی بسازید و پولش را به خواننده برسانید

خلاصه داستان

دو سال پیش آهنگ «BBL Drizzy» با صدای جعلی Drake همه‌ را شوکه کرد. حالا سه غول موسیقی با استارتاپ KLAY قرارداد بستند تا ریمیکس‌های هوش مصنوعی را قانونی وارد بازار کنند ولی سهم هنرمند و ترانه‌سرا قطعی پرداخت شود.

مقدمه‌ای دوخطی

اگر تا حالا آرزوی شنویدن آهنگ Sabrina Carpenter به سبب شویگز را داشتید، به‌زودی می‌توانید آن را قانونی بسازید و حتی هنرمند پولش را بگیرد؛ فقط کافی است اشتراک KLAY را بخرید.

بattle اول: جنگ حقوقی و سر و صدای جهانی

UMG، Sony و Warner سال گذشته شکایت گسترده‌ای علیه Udio و Suno کردند و ادعا کردند صدای خوانندگانشان بدون مجوز تولید شده است.

TikTok هم میدان جنگ شد

بر سر نحوه‌ی پخش محتوای هوش مصنوعی، برچسب‌ها و پرداخت سهم، اختلاف‌های عمومی بین برچسب‌ها و پلتفرم‌ها بالا گرفت.

راه حل جدید: KLAY چیست؟

KLAY اشتراک ماهانه است که به شما اجازه می‌دهد آهنگ دلخواه را با تنظیم سفارشی هوش مصنوعی ریمیکس کنید، ولی هنرمند اصلی و ترانه‌سرا در سود شریک می‌شوند.

تفاوت اصلی با ربات‌های قبلی

  • خبری از پرامپت سرگرمی و میم نیست؛ تنها آثار دارای مجوز در پلتفرم بارگذاری می‌شود.
  • هر بار که قطعه پخش یا دانلود می‌شود، درصد مشخصی به حساب صاحبان اثر می‌ریزد.

الگوی پرداخت: استریمینگ یا چیز دیگر؟

بر اساس گزارش Financial Times، سه شرکت بزرگ خواهان همان روش استریمینگ یعنی پرداخت میکرویی به ازای هر پخش هستند؛ ولی محاسبه‌ی سهم ریمیکس‌های هوش مصنوعی هنوز روشن نیست.

سؤال‌های بازار

سؤالپاسخ فعلاً
اگر ریمیکس شویگز Sabrina Carpenter ویروسی شود چه کسانی پول می‌گیرند؟درصد به خواننده، ترانه‌سرا، تولیدکننده و KLAY تعلق می‌گیرد؛ ولی نسبت‌ها هنوز اعلام نشده است.
آیا ریمیکس هوش مصنوعی به نام خودم مجاز است؟نه، فقط آثار درون کتابخانه‌ی KLAY و با برچسب قانونی قابل انتشار است.

جنگ زیرزمینی همچنان ادامه دارد

Spotify در یک سال گذشته ۷۵ میلیون ترک اسپم و بدون مجوز حذف کرد. آهنگ «I Run» با صدای شباهت یافته به Jorja Smith ۱۳ میلیون پخش گرفت قبل از حذف.

واکنش هنرمندان

برخی شنوندها نسخه‌ی هوش مصنوعی را به نسخه‌ی انسانی ترجیح دادند؛ همین موضوع بر پیچیدگی بازار می‌افزاید.

آینده‌ی آهنگسازی هوش مصنوعی

در یک سوی میدان آثار قانونی با برچسب KLAY قرار می‌گیرد و در سوی دیگر شبکه‌های زیرزمینی همچنان آهنگ غیرمجاز تولید می‌کنند؛ این دو جریان قرار است در کنار هم جریان داشته باشند و مرزشان هر روز کدرتر می‌شود.

یک جمله پایانی

با این قراردادها، برچسب‌ها پیام روشن داده‌اند: «هوش مصنوعی مشکلی ندارد، فقط پولش باید به جیب ما و هنرمندمان برود.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *