چه برندهایی در بلک فرایدی 2024 برنده شدند؟

خلاصه

در بلک فرایدی و سایبر ماندی 2024، برندهایی موفق بودند که زود شروع کردند، محتوای آموزشی تولید کردند و با خلاقیت خریداران را جذب کردند؛ از نیوک که در مدل پیشتاز بود تا آمازون و والمارت که با طنز برنده شدند.

مقدمه

بلک فرایدی دیگر فقط یک روز تخفیف نیست؛ یک فصل خرید هوشمند است. این گزارش خلاصه‌ای روشن از برندهایی می‌دهد که در 2024 توجه مشتریان را جلب کردند و درس‌هایی برای سال بعد.

چرا برندها باید زود شروع کنند؟

داده‌های یوتیوب نشان می‌دهد جست‌وجو برای محصولات مهم از اواخر سپتامبر بالا می‌رود و در اکتبر ۲۶٪ بیشتر از میانگین سال است. ویدیوهای راهنمای خرید، بررسی و «هاول» در نوامبر ۱۹٪ بیشتر دیده شدند.

پرطرفدارترین جست‌وجوها در روز بلک فرایدی

  • Dyson Airwrap +۱۳۲٪
  • AirPods Pro +۱۰۰٪
  • Nespresso Vertuo +۹۲٪
  • تلویزیون‌های هوشمند +۷۳٪

محتوای خانگی جلو زد

ویدیوهای مبلمان، دکور و آپگرید خانه در اکتبر ۹۱٪ و در نوامبر ۶۲٪ رشد داشتند؛ یعنی مردم به دنبال سرمایه‌گذاری بزرگ‌تز بودند، نه فقط خرید کوچک.

برندهایی که بیشترین «buzz» مثبت را ساختند

نظرسنجی YouGov از بیش از ۲۰۰۰ آمریکایی نشان داد کدام نام‌ها در پنج دسته اصلی بیشترین صحبت مثبت را به دنبال داشتند.

پوشاک

  1. نایکی ۲۶٫۲
  2. آدیداس ۲۲٫۵
  3. رولکس ۱۹٫۹

فروشگاه‌های زنجیره‌ای

  1. والمارت ۲۳٫۹
  2. هوم‌دپو ۲۳٫۸
  3. تارگت ۲۲

فناوری

  1. iPhone ۳۳٫۵
  2. سامسونگ ۲۹٫۴
  3. اپل ۲۹

زیبایی و مراقبت

  1. داو (مراقبت پوست) ۲۸٫۶
  2. داو (مراقبت مو) ۲۶
  3. وازلین ۲۲

بازی‌های ویدیویی

  1. Call of Duty ۱۶٫۸
  2. Candy Crush Saga ۱۶٫۵
  3. Super Mario Bros. ۱۴٫۸

درس خلاقانه: طنز آمازون و والمارت

آمازون با «تئاتر پنج ستاره» مرورهای خنده‌دار مشتریان را با آدام درایور به نمایش گذاشت؛ ۲۲٪ بیشتر از میانگین خنده ایجاد کرد و احتمال خرید را ۶٫۴٪ بالا برد.

والمارت سری طنز «معاملات دلخواه» را با هجو سریال‌های معروف ساخت؛ ۱۹٪ خنده بیشتر و ۵٫۸٪ افزایش قصد خرید. هر دو برند ثابت کردند شوخ‌طبعی می‌تواند در روزهای شلوغ فروش، برند را ماندگار کند.

نتیجه‌گیری برای ۲۰۲۵

برای موفقیت در بلک فرایدی آینده کافی نیست فقط تخفیف بدهید؛ باید:

  • از اوایل پاییز محتوای آموزشی بسازید.
  • در دسته‌هایی که مردم تحقیق می‌کنند فعال باشید.
  • با داستان و طنز دل مشتری را به دست آورید.

برندهایی که این سه اصل را دنبال کنند، در ۲۰۲۵ هم در ذهن و هم در فروش جلو خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *