خلاصه
الکترونیک آرتز (EA) با Stability AI دست هم میدهد تا با کمک هوش مصنوعی بازیسازی را سریعتر، ارزانتر و خلاقانهتر کند. هدف اولیه ساخت متریال گرافیکی دقیق و پیشنمایش محیطهای سهبعدی با چند کلیک است، بدون اینکه نقش انسان در داستانگویی کمرنگ شود.
مقدمه
هوش مصنوعی دوباره سر و کلهاش در صنعت بازی پیدا شده؛ این بار EA میخواهد با Stable Diffusion آینده بازیسازی را بسازد. در این گزارش میبینیم که چه تغییراتی در راه است و چرا قرار نیست جای هنرمندان را بگیرد.
همکاری EA و Stability AI
هدف مشترک چیست؟
- ساخت مدلهای هوش مصنوعی مخصوص بازی
- سرعت دادن به چرخه تولید محتوا
- پیشنمایش سریع محیطهای سهبعدی
- افزایش خلاقیت تیمهای هنری
اولین پروژهها
ابزار جدیدی برای تولید متریال PBR طراحی میشود؛ متریالی که رنگ و نور را در هر موقعیت بازی دقیق حفظ میکند. در کنارش، سیستمی میسازند که با چند جمله توصیف، یک محیط کامل ۳D پیشنمایش میدهد تا هنرمندان سریع تصمیم بگیرند.
نقش انسان در این آینده
EA تأکید میکند هوش مصنوعی «نمیتواند بیم کند، احساس داشته باشد یا رویا ببیند»؛ هنرمندان و داستانگویان هنوز قلب تیم هستند. الگوریتم فقط پیشنویس میزند، آنالیز میکند و سرعت میدهد تا زمان تیم برای «ساخت بازی درجهیک» بیشتر شود.
نظر مدیران EA درباره هوش مصنوعی
اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، سال گذشته گفت هوش مصنوعی «در مرکز کسبوکار ما قرار دارد». حالا هم گروهی از سرمایهگذارانی که قصد خصوصیسازی شرکت را دارند، روی کاهش هزینه با کمک هوش مصنوعی حساب باز کردهاند؛ آنها انتظار دارند سود EA در سالهای آینده بهلطف همین فناوری جهش کند.
دیگر غولهای بازی هم به میدان آمدهاند
Krafton، سازنده PUBG، بهتازگی از استراتژی «AI First» خبر داده و میخواهد توسعه بازی را کاملاً به هوش مصنوعی گره بزند. با این روند بهزودی شاهد رقابت تازهای در سرعت و کیفیت محتوای بازیها خواهیم بود.
جمعبندی
EA و Stability AI قرار است بازیسازی را وارد فاز تازهای کنند: دورانی که ابزار هوشمند زمان تیمها را آزاد میکند تا روی خلاقیت و داستان تمرکز کنند. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، بازیکنان زودتر بازیهای بزرگتر و متنوعتری را تجربه خواهند کرد و توسعهدهندهها با خیال راحتتر ایدههایشان را عملی میکنند.
