گوگل توسعت جهانی را با قابلیت‌های هوش‌مند ایچن آغاز می‌کند: رزرو رستوران شخصی‌سازی‌شده و به اشتراک گذاشتن 🔗🤖🍽️

خلاصه مقاله

گوگل امکانات جدیدی را به حالت هوش مصنوعی (AI Mode) اضافه کرده که در آن کاربران مشترک **Google AI Ultra** می‌توانند از طریق هوش مصنوعی، رزو رویه‌های رستوران را مدیریت کنند. این سیستم با دریافت اطلاعاتی مانند تاریخ، ساعت، محل، تعداد افراد و نوع غذا، بهترین گزینه‌ها را از پلتفرم‌هایی مثل OpenTable، Resy و Tock پیشنهاد می‌دهد و کاربر را به صفحه رزرو مستقیم هدایت می‌کند. همچنین، پاسخ‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده و بر اساس سوابق جستجوی کاربر بهبود یافته‌اند. در ایالات متحده، امکان اشتراک‌گذاری نتایج چت هوش مصنوعی از طریق لینک نیز فراهم شده است.

امکان رزرو رستوران با هوش مصنوعی گوگل

گوگل اعلام کرده که امکانات جدید هوش مصنوعی خود را با ویژگی‌های عامل‌گونه (Agentic) در حال توسعه است. این ویژگی ها اولین بار در حوزه رزرو رستوران فعال شده و به کاربران مشترک **Google AI Ultra** اجازه می‌دهد تا مستقیماً از طریق AI Mode، رزروهای غذایی را انجام دهند.

چگونه کار می‌کند؟

کاربر می‌تواند به هوش مصنوعی گوگل سفارش دهد که مثلاً:

  • تاریخ و ساعت مورد نظر
  • محل جغرافیایی (شهر یا منطقه)
  • تعداد افراد (اندازه گروه)
  • سبک یا نوع غذای مورد علاقه

را در نظر بگیرد و بهترین رستوران‌های موجود را پیشنهاد دهد.

هوش مصنوعی گوگل اطلاعات را از پلتفرم‌های رزروی معروف جمع‌آوری می‌کند و فهرستی از رستوران‌ها و زمان‌های در دسترس را ارائه می‌دهد.

پلتفرم‌های همکار در رزرو

پلتفرمسرویس ارائه‌شده
OpenTableرزرو رستوران
Resyرزرو رستوران
Tockرزرو رستوران و رویدادهای غذایی
Booksyرزرو سرویس‌های سلامت و زیبایی
Ticketmaster و StubHubبلیط رویدادها و کنسرت‌ها
SeatGeekبلیط ورزشی و تفریحی

پس از انتخاب گزینه دلخواه، کاربر به صفحه رزرو در سایت اصلی هدایت می‌شود تا فرآیند رزرو را به پایان برساند.

شخصی‌سازی پاسخ‌های هوش مصنوعی

گوگل در حال بهبود شخصی‌سازی پاسخ‌های AI Mode برای کاربرانی است که در ایالات متحده و در آزمایشگاه (Labs) در آزمایش هوش مصنوعی شرکت کرده‌اند.

ویژگی‌های شخصی‌سازی

  • استفاده از تاریخچه چت‌های قبلی
  • یادآوری مکان‌هایی که کاربر قبلاً جستجو یا روی آن‌ها کلیک کرده
  • در نظر گرفتن سلیقه‌های غذایی (مثل وگان یا ایتالیایی)

مثال: اگر کاربر قبلاً به دنبال رستوران ایتالیایی بوده یا گزینه‌های وگان را ترجیح داده، هوش مصنوعی این ترجیحات را در پیشنهادهای جدید لحاظ می‌کند.

اشتراک‌گذاری نتایج چت هوش مصنوعی

کاربران ایالات متحده اکنون می‌توانند نتایج چت‌های خود با هوش مصنوعی را از طریق لینک به دیگران ارسال کنند.

چگونه لینک اشتراک بزنیم؟

  1. در صفحه چت هوش مصنوعی، دکمه جدید اشتراک‌گذاری (Share) را بزنید.
  2. لینک تولید شده را کپی کنید.
  3. لینک را در پیام، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی بفرستید.
  4. گیرنده می‌تواند از همان نقطه ادامه دهد که شما متوقف شده‌اید.

نکته مهم: کاربران می‌توانند در هر زمان لینک‌های اشتراک‌گذاری شده را مشاهده، مدیریت یا حذف کنند تا حریم خصوصی خود را کنترل داشته باشند.

راهنمای فعال‌سازی قابلیت‌های جدید

  • ورود به بخش Labs در تنظیمات هوش مصنوعی گوگل
  • فعال‌سازی آزمایش: Agentic capabilities in AI Mode
  • مطمئن شوید مشترک Google AI Ultra هستید
  • امکانات رزرو و شخصی‌سازی تنها برای کاربران آمریکایی فعال شده است
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *