محتوای همیشه سبز چیست؟



اشاره به نوعی از محتوا دارد که به‌راحتی از مد افتاده یا کهنه نمی‌شود، خواننده‌ها از آن استقبال کرده یا حتی ممکن است تا مدت‌ها به محتوای مورد نظر مراجعه کنند.
تولید محتوای همیشه سبز به شما و کسب‌وکارتان می‌کند تا استراتژی و ابزارهایی که از آن‌ها در
محتوای همیشه سبز، محتوایی باکیفیت است که در عین سادگی و توانمندی در خلق ارزش برای مخاطبان هدف، با معیارهای
محتوای همیشه سبز، معمولا به‌وسیله تولیدکنندگان محتوا و بیشتر توسط شرکت‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا انواع مشخصی از داستان‌ها را که همیشه برای خوانندگان جذاب است شرح دهند.
محتوای همیشه سبز، محتوایی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و به مطالبی که خوانندگان آن‌ها را مورد جستجو قرار می‌دهند مربوط است.
به‌منظور اینکه محتوای مورد نظر ما توسط موتورهای جست‌وجو دیده شوند، لازم است محتوا جذاب و مرتبط با موضوع مورد توجه مخاطبین باشد تا به‌سرعت کهنه نشود.
محتوای همیشه سبز، می‌تواند برای هدایت ترافیک به سمت وب‌سایت شما موثر باشد.
برای دریافتن این موضوع که چرا محتوای همیشه سبز قدرتمند است، این مسئله مهم است که بدانیم بهینه‌سازی موتور جستجو چگونه عمل می‌کند
محتوای همیشه سبز به معنای واقعی هیچ تاریخ انقضایی ندارد و معمولا در این نوع محتوا، از کلماتی استفاده می‌شود که میزان جست‌وجو شدن آن‌ها بالا است.
بنابراین، تولید محتوای همیشه سبز به آمار جست‌وجوی کلمات کلیدی مرتبط است.
برای مثال، اگر وب‌سایت شما درباره سلامتی و تناسب‌اندام می‌باشد، نوشتن محتوایی که در آن کلمات کلیدی مانند «بهترین تمرینات ورزشی پا» استفاده شده، ممکن است یک محتوای همیشه سبز هوشمندانه باشد.
انجام هر کاری، باید دلایل قانع‌کننده‌ای داشته باشد و تولید محتوای همیشه سبز هم از این قاعده مستثنی نیست.
یک‌بار می‌کارید و یک عمر درو می‌کنید: وقتی با صرف یک‌بار تلاش، محتوای همیشه سبز تولید می‌کنید، آن محتوا تا مدت‌ها، حتی اگر هیچ کار دیگری برای وبلاگتان انجام ندهید، برایتان ترافیک جذب می‌کند.
محتوای همیشه سبز، برای مخاطبان نیز ارزش ماندگار ایجاد می‌کند و آن‌ها نیز تا مدت‌ها می‌توانند برای یافتن پاسخ سوالاتشان یا حل مشکلاتی که با آن‌ها سروکار دارند، به مطالب شما مراجعه کنند و یک عمر دعاگویتان باشند!
دیگران به شما استناد می‌کنند: وقتی یک محتوای سبز خلق می‌کنید و در آن ضمن تشریح نکات کاربردی و کلیدی، از منابع معتبر کمک می‌گیرید، احتمال اینکه وب‌سایت‌های دیگر از طریق لینک دادن، کاربرانشان را به سوی شما هدایت کنند بیشتر می‌شود و این به معنای جذب ترافیک بیشتر است.
اگر شما در حال انتشار محتوایی مانند این نوع محتوا هستید، بهترین حالتش خاص بودن آن است.
زیرا، ممکن است کسی برای اطلاعاتی از یک سال مشخص جستجو کند که نتیجه‌ای قابل تطبیق داشته و نتایجش می‌تواند محتوای شما را نیز شامل شود.
برای تولید محتوای همیشه سبز، توجه به ۵ نکته، اهمیت زیادی دارد که در اینجا به معرفی و تشریح هر یک از این نکات می‌پردازیم:
وقتی درباره انتخاب موضوع برای تولید محتوای همیشه سبز صحبت می‌کنیم، باید مباحثی را مورد توجه قرار دهید که با گذشت زمان، برای مخاطبان، از ارزش و اهمیت ساقط نشوند.
مثلا یک موضوع عالی برای تولید محتوای همیشه سبز می‌تواند این باشد: چطور لکه‌های چربی را از روی مبل مخملی پاک کنیم؟ نوشتن درباره چنین موضوعاتی، تابع زمان و مکان نیست و اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که واقعا به مخاطبان در پاک کردن لکه‌های چربی از روی مبل مخملی کمک کند، آن محتوا همیشه می‌تواند از گوگل و موتورهای جستجوگر دیگر، ترافیک زیادی برایتان بگیرد؛ حتی اگر وبلاگ یا وب‌سایتتان را تا مدت‌ها ول کنید به امان خدا!
موارد زیر به شما در انتخاب موضوع برای تولید محتوای همیشه سبز در حوزه فعالیتتان بسیار کمک می‌کنند:
اگر می‌خواهید محتوای همیشه سبز برای مخاطبانتان بنویسید، باید قبل از پرداختن به موضوع، درباره آن به‌اندازه کافی تحقیق کنید.
حتی اگر یکی از معتبرترین برندهای صنعت یا بازار باشید، باز هم این را بدانید که همه چیز را نمی‌دانید و موضوعاتی وجود دارند که برای تشریح مناسب آن‌ها، لازم است تحقیقات گسترده‌ای درباره آن‌ها انجام دهید.
این کار علاوه بر آنکه باعث ایجاد یک محتوای همیشه سبز و درعین‌حال متمایز می‌شود، کمک می‌کند تا منابع دیگر و بالاخص آن‌هایی که از
انتخاب تصاویر و محتوای گرافیکی، از آن دست اقدامات حساس و مهم است که متاسفانه در فرایند تولید محتوا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
بنابراین ما نیز باید در تولید محتوای همیشه سبز و اساسا هر شکلی از محتوا، به محتوای گرافیکی، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
در تولید محتوای همیشه سبز، تناسب محتوا با برند یا کسب‌وکارتان و همین‌طور حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، بسیار مهم است.
اگر این کار را به‌خوبی انجام دهید و یک محتوای ارزشمند را به‌درستی با نام برندتان، گره بزنید، آنگاه محتوایتان علاوه بر رفع نیازهای مخاطبان، در ایجاد آگاهی از برند نیز بسیار موفق عمل خواهد کرد.
وقتی مخاطبان به‌واسطه محتوای اختصاصی شما، خرسند و راضی شوند، احتمالا نام برندتان را نیز به خاطر می‌سپارند و این بی‌تردید یکی از مهم‌ترین اهداف شما در تولید محتوای همیشه سبز است.
گاهی ممکن است در تولید یک محتوای همیشه سبز، از آمار و ارقام استفاده کنید که البته هیچ عیبی ندارد.
همواره باید با مرور مجدد محتوا، آن را از نظر جامعیت و کیفیت، مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، حذف و اضافه‌های لازم را که به بهتر شدن و ارزشمندتر شدن محتوا کمک می‌کنند، روی آن اعمال کنید.
چه نوع محتوایی را به‌عنوان محتوای همیشه سبز می‌توان خلق و منتشر کرد؟ هرچند شما باید هر محتوا را حتی‌الامکان طوری بنویسید که سبز باقی بماند، اما بعضی مطالب، پتانسیل بیشتری برای تبدیل شدن به محتوای سبز دارند.
به همین دلیل وقتی در حال تولید محتوای همیشه سبز در ارتباط با آموزش یک موضوع در حوزه فناوری هستید، به‌روزرسانی محتوا، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
به‌محض ارائه این به‌روزرسانی، شما نیز باید مطلبتان را آپدیت کنید تا آنچه قبلا نوشته‌اید، کماکان یک محتوای همیشه سبز باشد.
بنابراین اگر بتوانید مشکلاتی را که مخاطبان یا مشتریان هدفتان با آن‌ها روبرو هستند، شناسایی کنید و با محوریت همین مشکلات، یک محتوای همیشه سبز و باارزش بنویسید، آنگاه می‌توانید علاوه بر افزایش سرنخ فروش (
استفاده از داده‌های تاریخی هم برای تولید محتوای همیشه سبز، ایده بسیار خوبی می‌تواند باشد.
چنین اطلاعاتی با گذشت زمان تغییر نمی‌کنند و به همین دلیل می‌توانید برای تولید محتوای سبز روی آن‌ها حساب کنید.
هرچند تولید این نوع محتوا به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد اما درعین‌حال بهتر می‌توانند رنگ سبزشان را به مخاطب نشان دهند!
محتوایی که استعداد وایرال شدن آن‌ها در مقایسه با محتوای متنی، بسیار بالاتر است و کاربران نیز معمولا از این نوع محتوا، بیشتر استقبال می‌کنند.
با این وجود باید بدانید که همیشه اصطلاحات یا عبارات خاصی در حوزه فعالیت شما وجود دارند که بی‌تردید سوالات زیادی را برای افراد دیگر ایجاد می‌کنند.
به همین دلیل می‌توانید تلاشتان را به تدوین یک فرهنگ لغت جامع تخصصی اختصاص دهید و با تشریح هر چه بهتر اصطلاحات و عبارات موجود در آن، برای مخاطبانتان محتوای همیشه سبز تولید کنید.
تولید محتوای همیشه سبز، این نیست که قبل از آغاز کار، نیت کنید و با خود بگویید، خب!
باید توجه داشته باشید که هرچند سبز بودن محتوا، یک خصوصیت بسیار مهم است اما این ویژگی برای همه مطالب، اهمیت یکسانی ندارد.
واضح است مطالبی مثل مگاکانتت‌ها (محتواهای جامع و طولانی)، راهنماها و آموزش‌ها و همین‌طور مطالبی که به هر دلیلی برایتان اهمیت استراتژیک بیشتری دارند، باید بیشتر، مورد توجه قرار گرفته و سبز ماندن آن‌ها را در اولویت قرار دهید.
سعی کنید همراه با مباحث مربوط به سئو، برای وب‌سایت خود محتوای همیشه سبز تولید کنید.
این کار، به شما کمک می‌کند که خوانندگانی را برای خود فراهم کنید که ماه‌ها یا حتی سال‌ها به محتوای همیشه سبز شما مراجعه کنند.
اگر قصد تولید محتوای همیشه سبز در بلاگ خود دارید اما وقت و حوصله کافی برای انجام این کار را ندارید، تیم متخصص



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *