سئوی خارجی یا Off-Page SEO چیست؟



شما به عنوان یک مدیر سایت گاهی ممکن است محتوایی تولید کنید که بسیار با کیفیت باشد، رضایت کاربران را جلب کند و به سوالات آنها پاسخ دهد، حتی ممکن است موتورهای جست­وجو آن را درک و آنالیز کنند؛ با این همه، این محتوا نتواند در گوگل رتبه بالایی به دست آورد.
در این مرحله شما باید به عامل دیگری توجه کنید و آن سئوی برون صفحه است.
در این مقاله به طور کامل به تعریف سئو خارجی و اهمیت آن و نکته‌هایی که برای بالا بردن می‌پردازیم.
این خوب است؛ اما به هیچ عنوان نباید در این مرحله متوقف شویم، برای اینکه گوگل برای فهمیدن قدرت سایت شما تا حد زیادی به عوامل بیرون از آن نگاه می‌کند.
بهینه سازی عوامل رتبه بندی در خارج از فضای سایت شامل بهبود ادراک موتور جست‌وجو و کاربر از محبوبیت، اعتبار محتوا، قابل اعتماد و موثق بودن سایت می‌شود.
لازم به ذکر است که بعضی از کارهایی که درون سایت خود انجام می‌هید باعث عکس‌العملی بیرون از سایت شما می‌شود.
عقیده اکثریت کارشناسان سئو این است که ارتباط، قابل اعتماد و موثق بودن یک سایت تحت تاثیر سئوی خارجی می‌باشد و این بخش از سئو نقش بسیار بزرگی در بهبود رتبه سایت‌ دارد.
با وجود اینکه اطلاعات کافی از الگوریتم مورد استفاده گوگل برای رتبه بندی محتوا در دسترس نیست، داده‌های مربوط به تحقیقات ما روی عوامل رتبه بندی موتور جست‌وجو نشان می‌دهد که سهم عوامل سئوی خارجی در رتبه‌ بندی موتورهای جست و جو، بیش از ۵۰ درصد می‌باشد.
دلیل این امر، بالا رفتن اعتبار وبسایت و اطمینان گوگل به محتوای سایت شما از طریق لینک سازی و سایر عوامل سئوی خارجی می‌باشد.
این برای من به این معنا بود که اگر می‌خواستم این محتوا در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد باید به صورت جدی به سئو خارجی آن توجه می‌کردم.
به همین دلیل آن را در شبکه‌های اجتماعی پست کردم تا از این طریق یک بک لینک قوی برای آن ایجاد کنم.
سئوی خارجی در واقع به خزنده‌های گوگل می‌گوید که سایت‌های دیگر درباره سایت شما چه فکری می‌کنند.
در واقع شما برای پیشی گرفتن از رقیبان خود باید کیفیت سایت خود را به گوگل نشان دهید.
لینک مهم‌ترین مبحث در سئوی خارجی محسوب می‌شود، به همین دلیل سعی کردم تا در این مقاله، همه نکات مربوط به آن را ذکر کنم.
اگر شما آدرس سایتی را در محتوای خود بیاورید در واقع خود را به آن سایت یا صفحه «لینک» کردید و به مخاطبان خود این امکان را دادید تا با کلیک روی کلمه لینک شده به آن سایت وصل شوند.
اگر در سایت خود، به تعداد قابل توجهی، لینک‌ به صفحه‌ای خاص بدهید، گوگل می‌فهمد که آن صفحه از اهمیت بالایی برخودار است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد سعی می‌کنند که بسیاری از مقاله‌های خود را به صفحه اصلی سایت لینک کنند تا اعتبار آن را پیش خزنده‌های موتور جستجو افزایش دهند.
موتورهای جست‌وجو از لینک‌های خارجی‌ که در سایت شما وجود دارد و بک لینک‌هایی که شامل سایت شما می‌شود، به عنوان یک شاخصه برای فهمیدن کیفیت محتوا استفاده می‌کنند.
این نوع از لینک‌ از متداول‌ترین آنهاست؛ مخصوصا اگر تازه کار باشید یا هنوز کسب و کارتان کوچک باشد برای بالا بردن سئو باید به این نوع لینک اهمیت زیادی بدهید؛ برای مثال برای ایجاد آن می‌توانید با صاحبان وبسایت‌ها، اینفلوئنسرها یا بلاگرها تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا سایت شما را به سایت خود لینک دهند.
شما باید مکررا این کار را انجام دهید.
بهتر است که برای این کار افرادی را پیدا کنید که به زمینه شغلی شما مربوط باشند تا هم نتیجه بهتری ببینید و هم هدفمند تبلیغ کنید و سر در گم نشوید.
در این نوع تبلیغ به طور مستقیم به تعریف و تمجید از سایت شما نمی‌پردازند بلکه معمولا کلیت و هدف متن درباره موضوع دیگریست که در لابه‌لای آن اسمی از سایت شما آورده می‌شود (به صورت لینک شده یا نشده) و توجه مخاطب را به برند شما جذب می‌کند.
این کار حتی ممکن است سایت شما از صفحه نتایج گوگل حذف کند یا موجب جریمه شدن شما شود؛ به همین دلیل امروزه این نوع لینک‌ها زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.
در زمینه مربوط به لینک‌ها عوامل بسیاری وجود دارند که روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد، از جمله:
چه چیزی باعث شده تا صاحب سایت لینک شما را در مقاله خود قرار دهد؟
بهتر است که برای لینک‌های خود از کلمه‌های مرتبط استفاده کنید؛ زیرا گوگل کلمه‌هایی که به یک صفحه لینک می‌شود را با هم مقایسه می‌کند و اگر متوجه شود که کلمه لینک شده شما نامربوط است اعتبار سایتتان به شدت پایین می‌آید.
این، سه عاملی است که گوگل برای ارزش گذاشتن به سایت شما، در نظر می‌گیرد؛ پس باید به آن توجه ویژه داشته باشید.
یک موضوع بسیار پیچیده است و اگر واقعا بخواهید آن را درک کنید به یک مدرک علوم کامپیوتر نیاز دارید اما اگر فقط به دنبال بهبود رتبه خود هستید و تشخیص دادید که مشکل از
لازم است بدانید که مردم چه دیدگاهی نسبت به برند شما دارند؟ برای این کار می‌توانید برای مشتریان خود یک فرم نظرسنجی ارسال کنید یا با آنها تماس بگیرید؛ حتی اگر مشتریان معدودی ‌هم دارید این کار را انجام دهید؟ سایت خود را ارزیابی کنید.
مثلا اگر یک سایت دارید که خدمات باغبانی ارائه می‌دهد، بهتر است به مشتریان خود نشان دهید که فردا قرار است کدام باغبان را ببینند، یا چه کسی مدیریت شرکت را برعهده دارد یا برای رزرو وقت با چه کسی صحبت کردند یا …
یک اصل قدیمی وجود دارد که می‌گوید یک مشتری ناراضی، ۹ نفر از دوستان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این طریق شما ده نفر از مشتریان خود را از دست می‌دهید پس سعی کنید مشتریان خود را همیشه راضی و خوشحال نگه دارید
است یک وبسایت با ۱۷۰ صفحه مختلف و حاوی محتوا داشت با این حال مورد توجه خزنده‌های گوگل قرار نمی‌گرفت و ترافیک زیادی را از سوی کاربران دریافت نمی‌کرد.
این تعداد بیشتر از حدی بود که برای افزایش سئو استفاده می‌شود.
اعتبار دامنه نمره‌‌ای بین ۱ تا ۱۰۰ دارد و هر چه این نمره به ۱۰۰ نزدیکتر باشد یعنی سایت مورد نظر قوی‌تر بوده و در صفحه نتایج گوگل رتبه بالاتری دارد.
بروید و پس از آن آدرس لینک سایت خود را وارد کنید.
این کار با لینک گرفتن از سایت‌های دیگر (به ویژه آن‌هایی که معتبر و قابل اعتماد هستند)، ذکر نام تجاری شما، انتشار محتوای شما و گرفتن رای اعتماد از منابعی خارج از وب سایت خودتان اتفاق می‌افتد.
ممکن است بگویید که مسائل مربوط به محتوا به سئوی درونی مربوط است؛ اما منظور ما ارزشیست که این محتوا به سایت شما می‌دهد.
شما باید محتوایی بسازید که مخاطب را وادار به اشتراک آن کند یا صاحبان سایت‌ها را ترقیب کند که از مطالب سایت شما کمک بگیرد و لینک سایت شما را در محتوای خود قرار دهند.
شاید گاهی فکر کنید که اگر سایت شما به عنوان نویسنده مهمان در یک سایت دیگر فعالیت کند، باعث می‌شود کلاس کاری شما پایین بیاید؛ این کاملا اشتباه است.
دقیقا زمانیکه دارید برای سایت دیگری به عنوان مهمان یک پست تهیه می‌کنید یا دیگر نظر می‌گذارید در واقع دارید روی سئوی خارجی خود را قوی‌تر می‌کنید.
درست است که ذکر نام شما (بدون اعمال لینک) به اندازه یک بک ‌لینک باارزش نیست اما این به معنای بی‌اهمیت بودن آن نیست.
این یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن بک لینک فعالیت در یوتیوب است، زیرا اینسایت از پربازدیدترین سایت‌ها در جهان است.
برای به دست آوردن جایگاه بهتری در سئوی محلی بهتر است که در این پلت فرم حضور داشته باشید.
به کمک این پلت فرم می‌توانید یک آگاهی مناسب از برندتان ایجاد کنید و از این طریق ترافیک سایت و مشتریان حضوری خود را افزایش دهید.
سئوی محلی در واقع یکی از استراتژی‌های سئو است که در این زمانها باعث بیشتری دیده شدن بیزینس شما می‌شود.
می‌توان گفت این عمل معادل بیرونی سئوی خارجی است یعنی اطلاعاتی که به صورت دهان به دهان پخش می‌شوند و افراد مختلف را به محصولی جهت استفاده ارجاع می‌دهند همچون لینک‌های فضای مجازی هستند.
بنابر این می‌توان گفت با ایجاد اعتماد و رضایت میان مشتریان، می‌شود تا حدودی از سئوی خارجی را رایگان تامین کرد.
آیا لازم است برای تقویت سئوی خارجی از یک شرکت کمک بگیریم؟
برای داشتن تبلیغات آنلاین موثر و کسب بک لینک مفید، باید به نکات فراوان و ریزی توجه داشت که شرکت تبلیغاتی راز می‌تواند شما را در انتخاب درست و مناسب راهنمایی کند؛ همچنین برای دست یابی به رتبه بالاتر در گوگل لازم است که به طور منظم تعداد بازدیدهای خود، تعداد سرچ‌هایی که از برند شما می‌شود یا … را چک کنید که این کار به کمک ابزارهایی انجام می‌شود که ممکن است شما طرز کار با آنها را بلد نباشید.
شرکت راز با حرفه‌ای‌ترین افراد ممکن آماده است تا جهش‌های بزرگی در رتبه سایت شما در گوگل به وجود آورد.



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *