تحلیلی بر انتخاب ۱۰ برند برتر دنیا در سال ۲۰۲۰



با وجود تاثیرات مخرب اجتماعی، فردی و اقتصادی ویروس کرونا بر صنعت دنیا، رده‌بندی ۱۰۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۰ ثابت می‌کند ارزش برندهای برتر ۹/۵‌درصد افزایش داشته است.
به عبارت بهتر ارزش مجموع ۱۰۰ برند برتر دنیا، پنج‌تریلیون‌دلار آمریکا گزارش شده که معادل کل سرانه تولید ناخالص داخلی ژاپن در یک سال است.
جدول ۱۰۰ برند برتر دنیا نشان می‌دهد مارک‌های معتبر در مقایسه با بحران اقتصادی دنیا در سال ۲۰۰۶، طی دوره شیوع ویروس کرونا بیشتر انعطاف‌پذیر و کمتر منفعل و در راه فرار بودند و در یک سال گذشته رشد ۲۲۷میلیارددلاری را در عرصه ارزش برند تجربه کردند.
اگر تبعات دوران همه‌گیری ویروس را در نظر نگیریم، ارزش ۱۰۰ برند برتر دنیا ۹‌درصد افزایش داشته است.
این غول بزرگ صنعت خرده‌فروشی که اولین‌بار در سال ۲۰۰۶ به فهرست ۱۰۰ برند برتر دنیا راه یافت، امسال ۱۰۰میلیارددلار افزایش ارزش را تجربه کرد؛ تقریبا معادل یک‌سوم کل رشد ۱۰۰ برند برتر دنیا!
امسال برندهای عرصه تکنولوژی به پیشتازی در جدول ۱۰۰ برند برتر دنیا ادامه دادند؛ به حدی که بیش از یک‌سوم (۳۷‌درصد) مکان‌ها را به خودشان اختصاص دادند و در مجموع ۱۰‌درصد رشد ارزش داشتند.
در واقع تداوم رشد برندهای برتر نشان می‌دهد با وجود کرونا اوضاع بهتر از بحران اقتصادی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ است و برندها چون ارزش سرمایه‌گذاری و برندسازی را بهتر درک کرده‌اند، قدرتمندتر از یک دهه قبل با مشکلات مواجه می‌شوند.
صنعت خرده‌فروشی به کمک عنصر مهمی به نام «تجارت الکترونیک»، سریع‌ترین رشد (۲۱‌درصد) را نسبت به سایر عرصه‌ها در جدول برندهای برتر تجربه کرد و قدرت خودش را به معرض نمایش گذاشت.
برندهای آمریکایی بیش از نیمی و آسیایی‌ها یک‌چهارم فهرست ۱۰۰ برند برتر دنیا را به اشغال خودشان درآورده‌اند.



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *