چرا باید هنوز به بازاریابی در تلگرام توجه بیشتری کنیم؟



دقیقا همین ویژگی است که این اپلیکیشن را برای بازاریابی اینقدر ارزشمند می‌کند.
ممکن است تصور کنید که بین تبلیغات و بازاریابی تفاوتی وجود ندارد؛ اما در واقع آن‌ها دو مفهوم متفاوت با یک هدف مشترک هستند.
بازاریابی فرآیندی است که در آن به بررسی مناسب‌ترین راه‌ها برای برقرار کردن ارتباط بهتر بین محصول و مخاطب می‌پردازند.
این فرایند حتی بیشتر از خود محصول، در مورد توجه قرار گرفتن آن تاثیرگذار است؛ درحالی‌که تبلیغات در واقع توصیفی برای ارائه‌ محصول یا خدمات برای افراد است و معمولا در رسانه‌ها انجام می‌گیرد.
را برای شما شرح دادیم؛ اما اینجا می‌خواهیم توضیح دهیم که چرا می‌گوییم تلگرام بهترین راه برای بازاریابی است:
دقیقا همین ویژگی است که این اپلیکیشن را برای بازاریابی ارزشمند کرده است.
بله، درست متوجه شدید، شما قادر هستید تا ضمن نشان دادن محصول خود به مخاطبان و بیان مشخصات آن، یک دکمه‌ به اسم پرداخت در اختیار آن‌ها قرار دهید تا در نهایت با ضربه بر روی آن خرید خود را به راحت‌ترین روش ممکن انجام دهند.
۷. کانال‌ها یا گروه‌های تلگرامی بهترین راه برای اطلاع‌رسانی هستند، مثلا اگر شغلتان دارای چندین فروشنده است، شما باید در میان آن‌ها هماهنگی ایجاد کنید تا بتوانید در یک بازه‌ی زمانی معین به اهداف مهم خود برسید.
برای این کار می‌توانید یک کانال تلگرامی ایجاد کرده و همه‌ی فروشندگان را در آن عضو کنید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان با همه‌ی آن‌ها ارتباط برقرار کنید و تصمیمات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.
شما می‌توانید محتواهای خود را به صورت متن، فیلم، عکس، گیف و … در تلگرام منتشر کنید تا از این طریق بیشتر خود و محصولاتتان را به مشتری معرفی کنید.
شما می‌توانید در انتهای پست‌های خود آدرس وبسایت خود را قرار دهید و آن‌ها را ترغیب کنید تا به دلایل مختلف مانند اطلاعات بیشتر، باز کردن حساب کاربری، ثبت سفارش، گرفتن کد تخفیف و … به وبسایت شما مراجعه کنند.
به طور کلی وقتیکه مخاطبانتان هر روز با نام برند شما روبرو شوند، احساس می‌کنند که بیشتر نیاز دارند تا از محصولات شما استفاده کنند و بیشتر از شما خرید خواهند کرد.
شما می‌توانید با استفاده از همین استراتژی فروش خود را چندین برابر کنید.
شما با استفاده از تلگرام می‌توانید به طور هدفمند بازاریابی کنید؛ یعنی می‌توانید برای بازاریابی مخاطبان هدف خود را پیدا کرده و سپس از تمام توانایی خود را برای تاثیرگذاری بر آن‌ها استفاده کنید؛ یا اینکه افرادی را که در زمینه‌ی کاری شما فعالیت می‌کنند را پیدا کنید، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.
شما با استفاده از تلگرام می‌توانید به راحتی از مخاطبان سفارش بگیرید و به آن‌ها تجربه‌ی یک خرید راحت را هدیه دهید.
بی‌شک استفاده از کانال‌های تلگرامی سریع‌ترین و راحت‌ترین راه ممکن برای دادن اطلاعات جدید به مخاطبان و ترغیب آن‌ها برای استفاده از محصولات جدید است.
معمولا تجربیات نشان داده است که استفاده از کانال تلگرام برای بازاریابی مناسب‌تر است.
در حقیقت اگر می‌خواهید محتوای هدفمند تولید کنید و آن را به اشتراک بگذارید، استفاده از کانال‌های تلگرامی بهترین راه است.
همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای ارتباط متقابل یا پشتیبانی، ثبت سفارش، پرسش و پاسخ‌ها و غیره از گروه یا ربات استفاده کنید.
لینک راه‌های ارتباطی دیگر خود را مانند لینک وبسایت خود را قرار دهید یا اینکه توضیحات مختصر و مفیدی را برای مخاطبان ارائه دهید چون تجربیات نشان داده که هر چه افراد از شما بیشتر اطلاعات داشته باشند راحت‌تر به شما اطمینان کرده و بیشتر از محصولات شما خرید می‌کنند.
کیفیت محتواهای به اشتراک گذاشته شده کلیدی‌ترین نقطه‌ی عمل شما برای بازاریابی است.
در واقع کیفیت پست‌های شما مهم‌ترین دلیل مخاطبان برای عضو شدن در کانال شماست؛ بی‌شک نداشتن محتوای مناسب باعث ریزش اعضای کانال و گروه شما می‌شود.
علاوه برموارد بالا توجه به جزئیاتی مانند نوع محتوای هر پست، نحوه‌ی تبادل، نحوه‌ی قرار دادن تبلیغات در میان دیگر پست‌ها، بررسی کردن نقاط ضعف و قوت محتوا و همچنین بررسی کردن کانال‌های تلگرامی رقیبان نیز به شدت در یادگیری نکات مهم موثر بوده و به پیشرفت شما کمک خواهد کرد.
مطمئنا استفاده از تلگرام به عنوان یک برنامه‌ی محبوب و پرمخاطب که روزانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد و صدها نفر در آن عضو می‌‌شوند بهترین راه برای بازاریابی است؛ اما شما برای به دست آوردن نتیجه‌ی دلخواه باید به نکات زیادی توجه کنید.



منبع خبر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *