معرفی کتاب سختی کارهای سخت




معرفی کتاب سختی کارهای سخت

هر مدیرعاملی دوست دارد بگوید که شرکت معرکه‌ای ‌را می‌گرداند، تشخیص درستی یا نادرستی این ادعا کار سختی است، تا اینکه شرکت یا مدیرعامل آن مجبور شود کار واقعا سختی را انجام دهد. برجسته‌ترین مهارت یک مدیرعامل، توانایی تمرکز کردن و انجام بهترین حرکت در زمانی است که هیچ حرکت خوبی وجود ندارد.

برخی از چالش‌ها نسخه‌بردار نیستند، سختی کارهای سخت این است که هیچ فرمولی برای رویارویی با آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل است که مدل‌ها و روش‌های معرفی‌شده در وقت عمل کارایی لازم را ندارند، چرا که سختی‌ ماجرا را آن‌گونه که واقعا هست بیان نمی‌کنند.

بن هاروویتز  در این کتاب، سختی کار را اینگونه تعریف می کند: “سختی کار، تعیین هدف بزرگ، مهیج و جسورانه نیست؛ سختی کار، اخراج آدم ها بخاطر نرسیدن به آن هدف بزرگ هست. سختی کار، استخدام انسان های عالی نیست؛ سختی کار وقتی است که این انسان های عالی کم کم خود را محق می دانند و چیزهای نامعقول طلب می کنند. سختی کار چیدن ساختار سازمانی نیست؛ سختی کار، برقراری ارتباط بین آدم ها در ساختاری است که طراحی کرده اید. سختی کار، دیدن رویاهای بزرگ نیست؛ سختی کار، نیمه شب از خواب پریدن با عرق سرد است وقتی آن رویا به کابوس تبدیل شده است“.

درست است که هیچ فرمول مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای برای رویارویی با برخی از چالش‌ها وجود ندارد، ولی بااین‌حال توصیه‌ها و تجربه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به درد کارهای سخت بخورد و این دقیقا همان کاری است که هاروویتز در کتاب «سختی کارهای سخت» انجام داده است. او در این کتاب فرمولی ارایه نمی‌کند بلکه داستان مشکلاتی که با آن مواجه شده را تعریف می‌کند. به اعتقاد او شاید شرایط فرق می‌کند اما الگو‌ها و درس‌های عمیق‌تر همیشه همان هستند.

هاروویتز که خود مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت‌های مطرحی در حوزه سیلیکون ولی است در این کتاب، داستان تجربیات پشت ‌سر گذاشتن مشکلات و از سر گذراندن مخمصه‌هایی را که در آن گیر افتاده است را با زبانی ساده، روان و داستانی تعریف می‌کند تا برای کسانی که خود را درگیر سختی ساختن چیزی از هیچ‌چیز می‌بینند سرنخ‌ها و الهاماتی را فراهم کند.

متن پشت جلد کتاب سختی کارهای سخت

وقتی اولین بار مدیرعامل شدم، حقیقتاً فکر می کردم تنها کسی هستم که در تقلاست. هر وقت با مدیرعامل های دیگر صحبت می کردم، به نظر می رسید همه چیز را تحت کنترل دارند کسب و کارشان همیشه «خارق العاده» پیش می رفت و تجربه شان هم لاجرم «شگفت انگیز» بود. اما وقتی کسب و کارهای خارق العاده و شگفت انگیز همتایانم را می دیدم که یکی پس از دیگری ورشکسته می شوند و به  ارزش کمی فروش می رسند، دریافتم که احتمالا  تنها کسی نبوده ام که در مخمصه دست و پا می زده است. (بن هاروویتز)

  • جهت خرید کتاب سختی کارهای سخت به سایت آریانا قلم مراجعه نمایید.
  • جهت خرید و دریافت فایل صوتی این کتاب به سایت نوار مراجعه نمایید.
  • جهت مشاهده خلاصه و فهرست کتاب اینجا را کلیک نمایید.

منبع بخشی از متن: ictstartups





منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *