ایده‌‌هایی برای استارتاپ‌ها: ۶۱ برنامه کاربردی مبتنی بر اینترنت اشیا در یک زندگی هوشمند [اسلاید]




 Internet of Things به اختصار IOT و یا همان اینترنت اشیا چیز جدید و نا آشنایی نیست چون اولین نمونه استفاده از این تکنولوژی؛ تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی طی یک کنفرانس در سال ۱۹۸۹ بود.

در کل، مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. برای نمونه می توان به یخچال های هوشمند که به اینترنت متصلند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی داخل یخچال با خبر می سازند اشاره نمود. در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

اینترنت اشیا فرصت هایی ایجاد می کند برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر، سیستم هایی مانند؛ خودروهای هوشمند، یخچال های هوشمند و خانه های هوشمند که این روزها در مباحث و مجالس مختلفی به آن ها اشاره می شود و لازم است که بدانید همه این دستگاه ها در زیر مجموعه اینترنت اشیا قرار می گیرند.

در این ارائه که در مدرسه کسب‌وکار اینترنت اشیا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تابستان ۹۷ انجام شده است، ۶۱ برنامه کاربردی و یا ایده ای که می تواند در زمینه اینترنت اشیا و در حوزه های مختلف مطرح شود بیان شده است.




من مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) گرفتم و پس از آن به عنوان دانشجوی ممتاز، سهمیه ورود به دوره ارشد را بدون کنکور کسب نمودم. من کارشناسی ارشد خود را در گرایش تجارت الکترونیکی گرفتم و همینک به عنوان مدیر توسعه کسب و کار در axprint مشغول به کارم.
علاقه بسیاری به حوزه کسب و کار داشته و به عنوان مشاور و مربی کارآفرینی در رخدادهای مرتبط شرکت کرده و با چند تیم استارتاپی همکاری دارم.


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *