همیشه با این استراتژی پیش بروید: زندگی شبیه یک بازی است

زندگی یک بازی است.  این راهنمای استراتژی شماست

کلید شروع را فشار دهید

زندگی واقعی بازی است که به معنای واقعی کلمه همه آن را بازی می کنند. اما می تواند سخت باشد. این مقاله راهنمای شما در این بازی است.

مبانی

شما ممکن است متوجه نشوید، اما زندگی واقعی یک بازی استراتژی است. برخی از مینی بازی های سرگرم کننده مانند رقص، رانندگی، دویدن و غیره وجود دارد اما کلید برنده شدن این است که صرفا منابع خود را مدیریت کنید.

مهمتر از همه، بازیکنان موفق زمان خود را به چیزهای مناسب اختصاص می دهند. پول بعدا در بازی به سراغ شما می آید، اما اولویت اول باید بهترین بودن در چیزی باشد که وقتتان را صرف آن می کنید.

دوران کودکی

زندگی زمانی شروع می شود که شخصیت و شرایط تصادفی به شما داده می شود.

شخصیت خود را انتخاب کنید

حدود ۱۵ سال اول زندگی فقط مراحل و ماموریت های آموزشی هستند که از آن ها نفرت داریم. ولی راهی برای خلاص شدن از دست آن ها نیست.

مرحله جوانی

به عنوان یک بازیکن جوان، شما مقدار زیادی زمان و انرژی خواهید داشت، اما تقریبا هیچ تجربه ای ندارید. شما پی خواهید برد که بیشتر چیزها مانند بهترین مشاغل، دارایی ها و بهترین شریک ها در زندگی تا وقتی که مقداری تجربه بدست بیاورید دست نیافتنی هستند.

این زمان بالا بردن مهارت های خود است. شما هرگز دوباره به این میزان  زمان و انرژی نخواهید داشت.

اکنون که شما به درستی بازی می کنید، اولویت اول شما این است که زمان خود را به بهترین شکل ممکن اختصاص دهید. هر آنچه که انجام می دهید روی شرایط و مهارت های شما تاثیر می گذارد.

این ممکن است ساده به نظر برسد اما مشکل این است که همیشه نمی دانید چه وظایفی را انتخاب کنید و بدن شما همیشه از دستورات شما اطاعت نمی کند. بیایید آن را تجزیه و تحلیل کنیم…

چگونه فرمان ها را اطاعت کنید

بسیاری از بازیکنان دریافتند که زمانی که آنها تصمیم به انجام کاری دارند – مانند «رفتن به ورزشگاه» – بدن آن ها به طور کامل آنها را نادیده می گیرد.

این یک خطا نیست. هر کس شرایطی دارد که شما به طور مستقیم نمی توانید آن را ببینید، اما چیزی شبیه به این به نظر می رسد :

سلامتی، انرژی، اراده

اگر وضعیت شما در یکی از این موارد بیش از حد پایین بیاید، بدن شما از دستورالعمل های شما پیروی نمی کند تا نیازهای شما برآورده شود. سعی کنید مطالعه کنید زمانی که خسته و گرسنه هستید و تغییر تمرکز خود را به توییتر تماشا کنید.

سطح اراده شما بسیار مهم است. قدرت اراده در طول روز از بین می رود و با خوردن کمی غذا و  با یک خواب شبانه، به طور کامل باز می گردد . وقتی اراده شما کم است، فقط قادر به انجام کارهایی هستید که واقعا می خواهید انجام دهید.

هزینه هر تصمیمی نیروی اراده است و تصمیماتی را که برای جلوگیری از یک گزینه جذاب برای یک جذابیت کمتر (مثلا ورزش به جای تماشای تلویزیون) بگیرید، نیاز به اراده زیادی دارند.

ترفندهای مختلف برای حفظ رفتار شما تحت کنترل وجود دارد:

۱- وضعیت خود را در سطح بالا نگه دارید. اگر شما گرسنه و خسته و بی حوصله هستید، اراده شما در پایین ترین سطح خود به سر می برد. اطمینان حاصل کنید که همیشه به خوبی از خودتان مراقبت می کنید.

۲- از یک روز انتظار نیروی اراده بیش از حد نداشته باشید. سنگین ترین وظایف خود را در چند روز پخش کنید و آن ها را با وظایف سبک و آسان تر ترکیب کنید.

۳- ابتدا مهمترین وظایف را انجام دهید. این گزینه باعث می شود که کارهای دیگر مشکل تر به نظر برسند، اما انجام کارهای مهم شما را لذت بخش تر می کند.

۴- با کاهش تصمیمات نیاز به استفاده از اراده را کاهش دهید. اگر شما با رایانه ای کار می کنید که به وسیله آن امکان دسترسی به فیس بوک را دارید، به نیروی اراده بیشتری نیاز خواهید داشت زیرا شما دائما باید کار سخت را نسبت به گزینه آسان تر ترجیح دهید. این نوع موارد حواس پرتی را از بین ببرید.

بخش مهمی از بازی این است که اولویت های رقابتی خود را با وضعیت بدن تطبیق دهید. فقط خودتان را روی  Autopilot رها نکنید یا این که هرگز کاری را به پایان نمی رسانید.

انتخاب وظایف مناسب

بخش بزرگی از بازی انتخاب وظایف درست در زمان مناسب است. برخی از وظایف بیشتر بر وضعیت شما تاثیر می گذارند، مثلا

خوردن: انرژی را افزایش می دهد و گرسنگی را کاهش

شما باید برای حفظ قدرت اراده ی خود وقت خود را به چیزهایی اختصاص دهید که شما را در یک وضعیت سالم قرار می دهند- مانند غذا و خواب – و سپس شما نیاز به توسعه مهارت های خود با آنچه که برای شما باقی مانده دارید.

بعضی از مهارت ها بیشتر از دیگر مهارت ها ارزشمند هستند. مهارت های خوب می توانند راه های کامل مانند یک درخت فن آوری را باز کنند:

دیگران موفق نمی شوند:

ترکیب مهارت ها موثرترین است. به نهایت رساندن یک مهارت برای بهترین بودن بسیار سخت است – در حقیقت، این اغلب غیرممکن است. اما راحت تر است که بر بسیاری از مهارت های مربوط به آنکه به چیز بزرگ تری ختم می شوند به خوبی تسلط پیدا کنیم ، به عنوان مثال

کسب و کار + اعتماد به نفس + روانشناسی = کارآفرین

آشپزی + رقص + روانشناسی = جذابیت خانم ها

ببینید چگونه روانشناسی به شما کمک کرد که هم  ثروتمند و هم جذاب شوید؟ درمورد آن بیشتر مطالعه کنید

کجا زندگی می کنید

محیط شما تأثیر دائمی روی وضعیت، مهارت ها و شانس های رشد شما دارد.

این امکان وجود دارد که تقریبا همه جا خوب بازی کنید، اما در یک سری مکان های خاص خیلی ساده تر است. برای مثال، اگر شما زن هستید و در کشور اشتباهی هستید، نمی توانید بسیاری از دستاوردها را کسب کنید.

شانس هرکس برای این که در موقعیت بهینه خود متولد شود تقریبا صفر است، بنابراین گزینه های خود را بررسی کنید و زود به نقل مکان به جایی دیگر تصمیم بگیرید. موقعیت مکانی تاثیر زیادی بر رشد تمام مهارت ها و وضعیت های شما دارد.

پیدا کردن یک شریک

جذابیت به خودی خود یک مینی بازی پیچیده است، اما اغلب یک محصول جانبی از نحوه بازی کردن شماست. اگر شما دارای وضعیت بسیار خوب و مهارت های بالایی باشید، بسیار جذاب هستید. یک بازیکن خسته، متلاشی شده و ناشی، جذاب نیست و احتمالا نباید به دنبال رابطه ای باشد.

در اوایل بازی ممکن است عادی باشد که کسی را رد کرده و به او نه بگویید و یا توسط دیگر بازیکنان رد شوید. این طبیعی است، اما متأسفانه این میتواند وضعیت شما را به سطح پایینی بکشد، چرا که اکثر بازیکنان با رد شدن یا رد کردن خوب کنار نمی آیند. شما باید از قدرت اراده برای ادامه دادن استفاده کنید و قدرت اراده با خواب دوباره بازیابی می شود، پس به آن وقت دهید.

۸۰٪ از پیدا کردن کسی به این بستگی دارد که در بهترین و تاثیرگذارترین حالت خودتان باشید، که همانند بسیاری از موارد در زندگی، فقط به معنای صرف وقت خود برای موارد درست و مناسب است. اگر شما در حال ورزش، اجتماعی شدن، تغذیه و رشد در حرفه خود هستید، جذابیت را به طور خودکار از بین می برید. ۲۰٪ باقی مانده آن است که فقط خود را در مکان هایی قرار دهید که با افراد مناسب ملاقات کنید.

پول پول پول

بعدا در این بازی شما باید یک منبع جدید را به نام «پول» مدیریت کنید. بیشتر بازیکنان در ابتدای طول بازی افزایش پول را تجربه می کنند، اما این در واقع مشکلات بیشتری را به وجود می آورد، نه کمتر.

مهم ترین قاعده پول آن است که هرگز آن را قرض نگیرید، به جز مواردی پول بیشتری به شما باز می گرداند. به عنوان مثال، آموزش و پرورش یا وام مسکن می تواند ارزشمند باشد (اما بسته به تحصیل یا وام مسکن، لزوما چنین نیست). قرض برای خرید کفش جدید قابل قبول نیست.

بسته به جاه طلبی های مالی شما، این چند استراتژی را در ذهن داشته باشید:

۱- در مورد پول نگران نباشید. استراتژی کم استرس: به سادگی کمتر از درآمد خود خرج کنید و کمی برای روز بحرانی ذخیره کنید. مطمئن باشید که در زمان پس انداز کردن پولتان بهترین وقت را بگذرانید در غیر این صورت از آن پشیمان خواهید شد.

۲- ثروتمندی. شغل و محیط زندگی خود را به دقت انتخاب کنید و آمادگی حرکت به دفعات زیاد برای ترقی را داشته باشید. شما باید به شدت بر هماهنگ سازی مهارت های خود سرمایه گذاری کنید. باید برای این کار زمان صرف کنید و مراقب باشید که از وضعیت خود سوء استفاده نکنید، در غیر این صورت وضعیت شما رو به نابودی می رود.

۳- بسیار ثروتمند. کسب و کار خودتان را راه بیندازید. تقریبا غیرممکن است که با کار برای شخص دیگری ثروتمند شوید. ثروت از کار به تنهایی نمی آید، ثروت از داشتن چیزهایی – دارایی ها – که بیش از هزینه های خود سود می دهند می آید و شرکت شما یک دارایی قدرتمند است که می توانید از ابتدا آن را بسازید. پیروزی خود را به دارایی های بیشتری تبدیل کنید و در نهایت آنها می توانند از کار کردن بی نیاز کنند.

زندگی بعدی

گزینه های شما با پیشرفت بازی تغییر می کنند. ازدواج و بچه ها وقت و انرژی شما را کاهش می دهند و عناصر تصادفی بیشتری را وارد بازی می کنند (“تغییر پوشک اضطراری!”). این موارد توسعه و پیشرفت سریع را برای شما مشکل تر می سازند.

شخصیت های بزرگ تر معمولا مهارت ها، منابع و تجربه بیشتری دارند و می توانند مواردی که قبلا غیرقابل دسترس بودند مانند داشتن یک خانه یا نوشتن یک رمان خوب را بدست بیاورند.

همه بازیکنان بعد از حدود ۲۹۰۰۰ روز یا ۸۰ سال می میرند. اگر وضعیت و مهارت های شما خوب باشد، ممکن است کمی طولانی تر ادامه دهید. هیچ کد تقلبی برای گسترش این مورد وجود ندارد.

در ابتدای بازی، شما هیچ کنترلی بر روی شخصیتی که بودید و یا محیط زندگیتان نداشتید. در پایان بازی این امر دوباره حقیقت میابد. تصمیمات گذشته شما به شدت جایی که به آن می رسید را شکل می دهند و اگر شما خوشحال، سالم و راضی هستید-یا نیستید-در این روزهای پایانی کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید.

به همین دلیل استراتژی شما مهم است. به این دلیل که تا وقتی که که از زندگی سر در بیاوریم، بسیاری از قسمت های خوب آن را گذرانده و از آن استفاده کرده ایم.

از حالا به بعد بهترینِ خود را بازی کنید

منبع: oliveremberton

مترجم: نیلوفر یاربخت


منبع اصفهان پلاس

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *