چرا داشتن برنامه مهمترین قسمت برای رسیدن به آزادی مالی است؟

رسیدن به آزادی مالی بدون برنامه ای امکان پذیر نیست. در حقیقت هیچ گونه موفقیتی بدون داشتن یک برنامه امکان پذیر نیست. برای اینکه بتوانید به یک آزادی مالی برسید باید هر چه زودتر برنامه خود را مشخص کرده و شروع کنید. نگران نباشید، برنامه شما قابل ویرایش و همچنین تغییر است. البته هر چه برنامه خود را زودتر شروع کرده باشید، زودتر به هدف خود یعنی آزادی مالی می رسید.

برای تعریف آزادی مالی می توانید به “مقاله آزادی مالی، با نبوغ مالی بدست می آید” مراجعه کنید. در این نوشته قصد داریم به این بپردازیم چرا آزادی مالی نیاز به یک برنامه دارد. راه هایی زیادی برای آزادی مالی وجود دارد ولی یک نکته میان همه آن ها مشترک است. سرمایه گذاری تنها راه رسیدن به آزادی مالی است. تمام کسانی که لذت آزادی مالی را چشیده اند از راه سرمایه گذاری توانسته اند این کار را انجام دهند.

شاید فکر کنید کسانی که از راه اندازی یک استارت آپ پول زیادی بدست آورده اند، سرمایه گذاری نکرده اند. همه کسانی که یک استارت آپ را راه اندازی کرده و از آن به ثروت زیادی رسیده اند، پول خود را در همان کار سرمایه گذاری کرده اند، شاید بعد از مدتی هم با فروش استارت آپ پولی که بدست آورده اند را در کاری جدید و یا موضوعات دیگر سرمایه گذاری می کنند.

پول زیاد شما را به آزادی مالی نمی رسانند

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی پول زیاد شما را به آزادی مالی نمی رساند. مگر بدانید چگونه باید آن را سرمایه گذاری کرده و از آن استفاده کنید. افراد زیادی در دنیا بوده اند که پول زیادی به دست آورده اند ولی مدتی بعد همه آن را از دست داده اند. شاید شما هم داستان هایی در این مورد شنیده باشید و شاید هم در اطرافیان خود کسی را سراغ داشته باشید ولی بهترین داستانی که شنیده ام در مورد مردی است که دوبار جایزه بلیط بخت آزمایی را در آمریکا برد ولی بعد از مدتی تمام دارایی خود را از دست داده و با حقوق تامین اجتماعی زندگی می کند.

قطعا شما باید برای افزایش درآمد خود برنامه ای داشته باشید .ولی مهم تر از آن این است که برای آزادی مالی خود چه برنامه ای دارید. در صورتی برنامه ای نداشته باشید، افزایش درآمد شما فقط باعث افزایش هزینه های شما می شود.

آقای صراف زاده و افزایش درآمد

زندگی آقای صراف زاده دقیقا این موضوع را روشن می کند. آقای صراف زاده زندگی خود را با درآمد یک و نیم میلیون تومان اداره می کرد. بعد از مدتی در شرکتی که مشغول به کار بود ترفیع می گیرد. درآمد آقای صراف زاده ۳۰۰ هزار تومان افزایش می یابد. حدود ۲۰% افزایش باید بتواند زندگی او را بهتر کند. دقیقا زندگی آقای صراف زاده بهتر می شود.

دوسناریو مجود برای آقای صراف زاده وجود دارد.

سناریوی اول افزایش هزینه ها:

بیشتر مواردی که مشاهده کرده ام این است که با افزایش درآمد هزینه های افراد افزایش می یابد. قبلا ماهی یک بار رستوران در برنامه بود ولی الان دو هفته یک بار این اتفاق می افتد.

سناریوی دوم سرمایه گذازی:

افزایش کیفیت زندگی خوب است و هیچ مخالفتی با آن وجود ندارد. در صورتی که بتوانیم کیفیت زندگی را بهتر کنیم از زندگی لذت بیشتری برده و شادتر هستیم. البته باید بدانیم بهتر است کاری کنیم که در دراز مدت کیفیت زندگی ما بهتر شود. آقای صراف زاده تصمیم می گیرد. ۲۰۰ هزار تومان از افزایش درآمد خود را صرف برنامه آزادی مالی کند. در چند سال اول تفاوت چشمگیری وجود ندارد ولی در صورتی که این کار ادامه پیدا کند، آقای صراف زاده سناریوی دوم در ۱۵ سال آینده تفاوت چشمگیری در سطح زندگی با آقای صراف زاده سناریوی اول دارد.

تنها یک برنامه می تواند شما را به آزادی مالی برساند، از قدرت برنامه مالی خود برای آزای مالی استفاده کنید.

منبع: نبوغ مالی

 

 

درباره گیلان پلاس

برسی کنید

برنامه ارتباطات در دوران بحران کوید-۱۹ برای برندها

با آنلاین‌تر شدن زندگی ما، عجیب نیست که در دوران شبکه‌های اجتماعی، حتی کسب‌وکارها نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *